16. oktoobril, pärast
teist koolitundi, hakkasid 10. ja 11. klassi õpilased, Toila
Gümnaasiumi poolt tellitud bussiga, sõitma Lääne-Virumaale.
Eesmärgiks külastada suurettevõtet ning osaleda kriminalistika
töötoas. Kuna 10. klassi õpilased külastasid eelmisel õppeaastal
Viru Keemia Gruppi, siis 11. klassi juhataja Katrin Pentel
kontakteerus ning leppis kokku külaskäigu AS Kunda Nordic
Heidelberg Cement Group tsemenditehasesse.
Kui vanem lehelugeja
ehk mäletab, siis Kundaga seostusid omal ajal sealkandi tolmused
õunapuud ning aknad, mis hommikul pestes mõne aja pärast jälle
sama tolmused välja nägid. Võime kinnitada, et sellist tolmu
Kundas enam ei ole. Tegemist on kaasaegse, keskkonnasõbraliku
ettevõttega, mille toodang tsemendi ja klinkeri näol läheb peale
Eesti paljudesse maailmariikidesse. Tegemist on ka väga pikaajalise
ettevõttega, mis alustas tegevust juba 19. sajandil. Hetkel on
ettevõtte tegevusvaldkonnaks ehitusmaterjalide tootmine ja
transporditeenus, mida osutab Kunda kaasaegne sadam.
Kaitsekiivrid peas
asusime Ülari Pai kannul ekskursioonile läbi tehase kõikide
objektide tutvudes samal ajal kogu tootmisprotsessi ning selle
etappidega. Läbisime vahemaid ühe tsehhi juurest teise juurde
ronides üles ja laskudes treppidest, kord olles külmas siis jälle
väga soojas. Saime teada, et kogu tootmisprotsess on tihedalt seotud
keemia, füüsika ja matemaatikaga, 2/3 tehase toodangust läheb
välismaale, enne tsemendi valmimist läbib see ahju temperatuuriga
1400-1450 kraadi ning tsemenditehase laborites töötavad keemia- või
füüsikaalast kõrgharidust omavad spetsialistid, lihttöötajaid
õpetatakse välja kohapeal, palk vastab eesti keskmisele.
Kunda Tsemenditehase
tootmisprotsessidega tutvutud läks sõit edasi Rakvere
Politseimuuseumisse, selle külastuse leppis kokku 10. klassi
juhataja Stella Müsler.
Muuseumis ootas õpilasi
ees kriminalistika töötuba nimetusega: Uurimise all, mille käigus
tutvustati lähemalt politseitöö ühte osa – kuritegude
avastamist. Näidati vahendeid, millega politsei avastab kuritegusid.
Tutvustati sõrmejälgede liike ning nende võtmise metoodikat.
Õpilased püüdsid ise leida asitõendeid ning avastada seifivarguse
ning, läbi fotoroboti koostamise, mõrva toimepanijaid.
Meeskonnatööna arvati ära seifikood, milleks pidi olema vihjete
lugemisel osav ja seda me õpilased olid!
Töötuba pakkus palju
põnevust ning oma töölehtedes arvasid noored, et õppekäik
Kundasse ja Rakverre läks korda!
Stella Müsler
No comments:
Post a Comment