Wednesday, May 4, 2016

Parema homse nimel

Toila Gümnaasiumis on saanud tavaks, et enne kevadvaheajale minekut (seni märtsis, nüüd aprillis) on saanud nii õpilased, nende vanemad kui ka kooli töötajad avaldada arvamust koolis toimuvate protsesside kohta.
Sel aastal andsid tagasisidet rahulolu-uuringu küsitluse kaudu 112 õpilast, 49 lapsevanemat ja 22 kooli personali liiget.
Küsitlus koosnes enamjaolt küsimustest, millele sai anda hinnangu 4-palli süsteemis, kus 1 tähendas “ei ole nõus” ja 4 tähendas, et ollakse väitega “täiesti nõus”.
Millise “hinde” panid õpilased ja nende vanemad koolis toimuvatele protsessidele?
  • Õpilased ja nende vanemad hindavad õhkkonda koolis sõbralikuks (mõlemal hinne 3,1);
  • Enamus lapsevanematest väidab, et lapse klassijuhatajaga on lihtne suhelda (3,68);
  • ÕpilasOmaValitsuse tööd hindavad õpilased hindega 2,84;
  • Lapsevanemad usuvad, et hoolekogu suudab koolis toimuvat mõjutada (2,55) ja hindab meie kooli hoolekogu aktiivsust hindega 2,5;
  • Infot saavad õpilased kõige rohkem kaasõpilastelt (3,47) ning võrdselt nii klassijuhatajalt kui ka e-koolist (mõlemal 3,33);
  • Lapsevanemad saavad infot eelkõige e-koolist (3,80), oma lapselt (3,55) ja lapse klassijuhatajalt (3,41);
  • Õpilased tunnevad, et õpetajad teevad oma tööd hästi (3,03), et nende saavutusi hinnatakse (3,14) ning tunnevad heameelt, et koolis on võimalik saada õpetajatelt konsultatsioonitunde (3,04);
  • Lapsevanemad tunnevad, et tema lapse saavutusi koolis hinnatakse (3,38) ja õpetajad on pädevad (3,29);
  • Õpilased väidavad, et koolis pakutakse võimalusi huvitugevuseks (2,81), kuid õppetöö koormus ei jäta huvitegevusega tegelemiseks piisavalt aega (2,36);
  • Ka lapsevanemate teada on koolis erinevaid võimalusi huvitegevuseks (3,43), kuid ka nemad väidavad, et  õppetöö ei jäta lastel selleks piisavalt aega 3,06);
  • Lapsevanematele tundub, et koolis tegeldakse rohkem nõrgemate õpilastega (3,39) kui andekamate õpilastega (2,93); lapse arenguvestlused on kasulikud (3,26), kuid käitumisraskustega õpilased saavad vähe abi (2,55);
  • Õpilastele meeldib, et kooli ruumid on puhtad ja korras ning klassiruumid hästi sisustatud (mõlema hinne 3,04), veel rohkem ollakse rahul kooli raamatukoguga (3,29);
  • Lapsevanemad peavad meie kooli oma lapsele ja tema asjadele turvaliseks (3,41) ja on rahul kooli ruumide ning õpikeskkonnaga (3,14);
  • Õpilased on rahul kooliga (3,29) ja arvavad, et meie koolis omandatud haridusega on võimalik tulevikus hästi hakkama saada (3,14);
  • Ka lapsevanemad on rahul kooliga (3,34), teavad, et meie koolil on hea maine (3,27) ning paneksid ka oma järgmise lapse meie kooli (3,37);
Uuringus oli ka nn lahtisi küsimusi, millele sai kirjutada oma mõtteid ja ettepanekuid koolielu parendamiseks.
Mis ei meeldi või mida oleks vaja õpilaste ja nende vanemate hinnangul koolis muutma?
Ja ettepanekud said järgmised:
  • üks õpilane soovib, et koolisisest infot võiks siiski rohkem jagada sotsiaalmeedias :) (aga enamus vastanutest tunnistab, et info jõuab nendeni õigeaegselt);
  • mitmed õpilased paluvad vähem kodutöid või siis vähemalt ellu viia lubatud “iseseisva õppetöö päev”, kuid suurem enamus on õppetöö korraldusega rahul;
  • õpilased tunnevad, et andekad õpilased saavad koolis vähe juhendatud (tuntakse, et enamasti toetatakse õpiraskustega õpilasi);
  • õppetöövälistesse tegevustesse soovivad õpilased (ja ka lapsevanemad) rohkem tehnikaringe;
  • suurem osa õpilastest tunnistab, et koolitoit on super, aga sooviks võtta iseteenindusletist (mitmed eelistaksid ainult vegan-toitu), ka lapsevanemad kinnitavad, et iseteenindusletid oleksid vajalikud;
  • paljud õpilased kurdavad, et 13.00 lõunasööki ei jõua ära oodata, tahaks varem süüa (on ettepanek teha söökla suuremaks, et mahuks ära kahte söögivahetundi);
  • õpilased on märganud ka seda, et gümnaasiumisse on sattunud õpilased, kes seal õppima ei peaks, sest see on neil liialt raske;
  • tuntakse puudust sisehoovis vaba aja atraktsioonidest (kasvõi teine “korvgi”);
  • päris paljudele õpilastele ei meeldi teisipäevased tunni-ajad ja see, et algklassiõpilased ropendavad;
  • õpilased kurdavad, et koolis pole normaalset Wifi võrku ja, et vanematel õpilastel pole oma puhkenurka (noorematel on mängutuba);
  • õpilased ootavad, et ÕpilasOmaValitsus aktiviseeruks;
  • mitmed lapsevanemad sooviksid, et klassi lastevanemate koosolekuid toimuks sagedamini, kui üks kord õppeaastas;
  • enamus lapsevanemaid tunnistavad, et lapsevanemad võiksid olla ise aktiivsemad ja lapse koolielule rohkem kaasa aidata.
Kui õpilastel paluti nimetada kolm asja, mis neile Toila Gümnaaasiumi juures kõige rohkem meeldivad, siis edetabel sai järgmine:
  1. mõistvad ja huvitundvad õpetajad (37 häält);
  2. mõnus ja sõbralik õhkkond (29 häält);
  3. looduskaunis asukoht (24 häält);
  4. maitsvad toidud (19 häält);
  5. toredad kaasõpilased (18 häält);
  6. palju erinevaid vaba aja veetmise võimalusi (huvitegevused, huvikool, pinksilaud, saal, sisehoov, uisujää) (18 häält);
Küsimusele, kas Sulle meeldib meie kool, vastas 91% õpilastest, et jah, meeldib :)

Rahulolu-uuringust 2016 tegi ülevaate
Merike Lepsalu
õppealajuhataja
Toila Gümnaasium


No comments:

Post a Comment