12.-14.
veebruaril toimus Tallinnas 25. korda Eesti turismimess TourEst 2016
mida külastas ligi 25 tuhat inimest.
Ida-Viru
sai suurima võimaliku tunnustuse, sest külastajad valisid Eesti
maakondade ja ettevõtete hulgast „Puhka Eestis“ hallis lemmikuks
Ida-Virumaa. Lemmiku selgitas välja messi korraldaja Eesti
Turismifirmade Liit (ETFL). Külastajate lemmikut on valitud juba
mitmeid aastaid ning selleks korraldati spetsiaalne küsitlus.
Võidukas
Ida-Viru messistend oli suure meeskonna ühistöö. Stendi juhtis
Ida-Viru turismiklaster mida koordineerib Ida-Viru Ettevõtluskeskus.
Partnerid olid Narva linn ja Virumaa Koostöökogu.
Võidus
mängisid rolli ühelt poolt ettevalmistus ning teisalt töö
kohapeal.
Kadri
Jalonen, Ida-Viru turismikoordinaator: “Tunnustus tuli ootamatult -
ilma lobeerimata. Messi algul märkis Rapla kolleeg: „Jaa, boks on
teil tõesti ilus, aga loeb see, millised inimesed seal tööle
hakkavad.“ Meil oli kaks ühes – superboks ja supermeeskond!”
Ettevalmistuses
mängis võtmerolli Ida-Viru Maavalitsuse toetus ja partnerite
väljatöötatud Ida-Viru kuldkliendi kampaania
Tänu
Ida-Viru Maavalitsuse toetusele oli stend seekord professionaalsete
firmade kujundatud (BT Styles, Valge Creative). Esmakordselt kasutati
Ida-Viru uut visuaali. Boks paistis kaugele, eristus oma moodsa ning
elegantse kujundusega, mis põhines suurtel atraktiivsetel Ida-Viru
fotodel. Ettevalmistuse käigus töötasid partnerid välja eduka
kampaaniaidee – Ida-Viru kuldkliendi otsing.
Messitöös
kohapeal olid võtmeteguriks Ida-Viru partnerite töö stendis ning
Ida-Viru
noortekogu tiimi panus
Kohapeal
töötasid Ida-Viru turismiettevõtete organisatsioonide esindajad,
kes tervet maakonda reklaamisid. Neile oli juba kolmandat aastat
abiks 4 liikmeline noortetiim. Noored Ida-Viru noortekogust võtsid
enda kanda kogu messi lavaprogrammi ning võtsid soojalt vastu kõik
meie kuldkliendid. Kokku tõi mess Ida-Virule ligi 900 kuldklienti,
kes said endale personaalsed – 50% seikluse ja puhkuse pakkumised.
Ida-Viru
noortekogu liikmed Toilast ja Jõhvist moodtustasid tiimi, kes oli
väga suureks toeks meile täiskasvanutele. Nende
õlgadel lasus täielikult Ida-Viru esindamine laval ning
kuldklientide teenindamine.
Kristina
Ernits, messimeeskonna juht: “Töö laabus ning väikesel kuid
kompaktsel pinnal tutvustati mitmekülgseid Ida-Virumaa seiklus- ja
puhkusvõimalusi. Stend paistis silma ja oli tore kuldkliente vastu
võtta, kuid ilus kujundus ei ole peamine, vaid kõige suurema panuse
andsid inimesed eesliinil, kes leti taga Ida-Virumaad silmade särades
tutvustasid.“
Tänases
keerulises majandusolukorras saab tõdeda, et turismisektoril on
maakonnas oluline roll.
„Turism
on inimressursi mahukas sektor, see saab leevendada Ida-Virumaa
tööhõive probleemi, eriti noorte seas,“ kinnitas Anu-Mall
Naarits Marketingi Instituudist.
Ida-Viru
turismiklaster koondab ligi 50 Ida-Viru turismi edendavat partnerit,
kes on 6 aastat ühiselt panustanud maakonna turismi arengusse.
Kadri
Jalonen
Ida-Viru turismikoordinaator
Ida-Viru Ettevõtluskeskus
SA (IVEK)
No comments:
Post a Comment