Toila
valla õpilased on teada-tuntud kui väga mitmekülgsed õpilased.
Õppeaasta jooksul on osaletud spordivõistlustel,
omaloomingukonkurssidel, laulu- ja tantsukonkurssidel.
Parimatest
parimad pääsesid sel aastal maakonna piirest kaugemalegi
(sportlased suusasprindi MM-le, lauljad-tantsijad Suurele Peole,
eriandekad vabariiklikule kunstiolümpiaadile, etluskonkursile,
esseekonkursile). Kiitus ja tänu tublidele lastele, toetavatele
vanematele ja innustunud juhendajatele-õpetajatele!
2010.
aastal vastu võetud põhikooli- ja gümnaasiumiseadus sätestab, et
gümnaasiumi lõpetamiseks tuleb lisaks kolmele riigieksamile
sooritada koolieksam ja uurimis- või praktiline töö ning põhikooli
lõpetamiseks tuleb lisaks kolmele lõpueksamile sooritada õppeaineid
lõimiv loovtöö.
Kuna
seadus puudutas otseselt selleaastaseid lõpetajaid, siis töötasid
Toila kooli tublid õpetajad välja kiiresti vastavad juhendid, et
õpilastele ei tuleks viimasel, lõpetamise aastal „suuri üllatusi“
ning lõpetamiseks vajalikud tingimused oleksid varakult täidetud.
Selleks sai tehtud mitu muudatust juba traditsiooniks kujunenud
õppetöös – 8. klassi üleminekueksami asendasime loovtöö
tegemise kohustusega ja üleminekueksami viisime 7. klassi; 11.
klassi üleminekueksami asendasime uurimis- või praktilise töö
sooritamisega ja koolieksam jäi 12. klassi (keemia ja geograafia
puhul ka 11. klassi).
Valmistamaks
ette noori kutse- või kõrgkooliõpinguteks, otsustasime 3.
kooliastme loovtööde esitlused ja gümnasistide uurimistööde
kaitsmised muuta eriliselt olulisteks ning nimetasime need
õpilaskonverentsideks. Õpilaskonverentsid on kujunemas
traditsiooniks ja sellel õppeaastal toimuvad need juba kolmandat
korda. Kaitstud tööde kohta saab lähemalt lugeda Toila gümnaasiumi
kodulehelt „õppetöö“ alt
(http://toila.edu.ee/?valdkond=oppetoo&sisu=uurimustood).
Selleks,
et 8. klassi õpilased oleksid õpilaskonverentsil valmis oma töid
7.‒9. klassi õpilaste ees esitlema, tuleb neid selleks varakult
ette valmistada. Seepärast toimus eelmisel aastal esmakordselt
mini-õpilaskonverents, kus oma loovtöid tutvustasid 3. klassi
õpilased: kes oli teinud uurimistöö, kes tutvustas korraldatud
üritust. Kui gümnasistide ja 3. kooliastme loovtööde
juhendajateks on meie oma õpetajad, siis 1. kooliastme õpilaste
juhendajateks olid kevadel peale õpetajate ka mitmed tublid
lapsevanemad.
Käesoleval
õppeaastal plaanime ka 2. kooliastme lõpuklassi ehk 6. klassi
õpilastega jõuda minikonverentsini, kus nad tutvustavad iseseisvalt
tehtud miniuurimust. Juhendi saavad nad 2. veerandi alguses ja aega
on töö tegemiseks märtsikuuni. Teades meie kooli õpilaste loovust
ja ettevõtlikkust, olen päris kindel, et ka see uus ettevõtmine
meil õnnestub.
Kui
3. kooliastme loovtööde ja gümnaasiumi uurimistööde
täisversioone saab lugeda kooli raamatukogus kohapeal
(lühitutvustust kooli kodulehel eespool nimetatud aadressil), siis
1. ja 2. kooliastme töid me raamatukogus ei säilita, küll aga
plaanime kooli kodulehel avalikustada esitatud tööde pealkirjad.
Õpilaste
edukus mistahes valdkonnas sõltub suuresti teda mõjutavatest
lähedastest kodus ja koolis. Seepärast soovin tänada kõiki
lapsevanemaid, kes toetavad iga päev oma lapse õpinguid, innustavad
ja ergutavad. Samuti tänan kõiki õpetajaid, kes leiavad õpilases
„hõõgvel söe“ ja puhuvad selle leegina põlema.
Ainult
koostöö viib sihile.
Ja
see, et meie selleaastased riigieksamite tulemused on nii super
tublid, siis olen kindel, et ka tulevikus ei tee lapsevanemad oma
gümnaasiumisse astuva lapse valikuid mitte „jalgadega“ (no on
selline moodne ütlemine), vaid mõtlevad ikka peaga – kus on
lapsel parem, kas suures kakskeelses mammutkoolis või „teravate
pliiatsite koolis“ (loe: Toila gümnaasiumis), kus igale õpilasele
jätkub õpetajate tahet ja aega.
Töist
alanud õppeaastat meile kõigile!
õppealajuhataja
No comments:
Post a Comment