Wednesday, November 4, 2020

Saame tuttavaks

 


Seekord saame lähemalt tuttavaks Toila Gümnaasiumi huvijuht-projektijuhi Marleen Hõrakuga.

    Kes Sa oled ja kust tuled?

    Olen Marleen ja hetkel tulen Jõhvist.

    Öeldakse, et me kõik tuleme lapsepõlvest. Kus möödus Sinu lapsepõlv ja mida Sa sealt kaasa oled saanud?

Lapsepõlve veetsin ma Järvamaal, täpsemalt öeldes olen paidekas. Lapsepõlvest olen kaasa saanud hea hariduse Paide Gümnaasiumist, perekonnatoetuse, erinevate ürituste organiseerimise oskuse ja palju sõpru, kellega senimaani suhtleme ja vähemalt kord aastas midagi koos korraldame.

    Kelleks tahtsid lapsepõlves saada?

Minu unistus oli saada detektiiviks, kuna mulle meeldis vaadata Hercule Poirot´i sarja, sest see oli nii põnev ja tahtsin samastuda temaga.

    Kus oled õppinud? 

11. klassi keskpaigani käisin Paide Gümnaasiumis. Peale seda läksin Rakvere Eragümnaasiumisse ning siis Sisekaitseakadeemiasse korrektsiooni erialale. Erasmuse raames õppisin 4 kuud Türgi Politseiakadeemias. Hilisemalt olen veel õppinud natuke tarkvaraarendust ja Sisekaitseakadeemias juhtumikorraldaja eriala taseme 5. Hetkel omandan Tallinna Ülikoolis sotsiaaltöö magistrikraadi.

    Miks valisid just selle eriala?

Korrektsiooni eriala valik tuli perekonna mõjutusest. Minu vanaema, vanaisa ja isa olid politseinikud ning ema töötas sellel hetkel kriminaalhoolduses sekretärina. Võib ka öelda, et sellel ajal tehti vanglateenistusele head reklaami. Teine valik oli algklasside õpetaja ning olen alati öelnud, et ega palju erinevusi nendes töödes ei ole, lihtsalt vanglas õpetasin täiskasvanuid, eluga pahuksisse sattunud inimesi, õigesti elama.

    Mis on Sinu jaoks elus tähtis?

Minu elus on tähtis asjaolu, et kõik oleksid rahul. Esikohale paigutan ise endaga rahul olemise ning väga tähtis on ka minu perekond ja kass Glouy. Lähedased ja toetavad suhted annavad mulle jõudu tegutseda igas valdkonnas.

    Mis teeb tuju heaks?

Minu tuju teeb heaks päike, meri ja loodus. Samuti naudin ma seltskonda ja tantsimist.

    Hobid? Meelistegevus vabal ajal? Kuidas Sa puhkad?

Mul ei ole otseselt hobisid, kuid vabal ajal meeldib mulle pildistada loodust, teha sportlikke tegevusi (discgolf, dance workout, darts) ja vahel oma lõbuks laulan ka karaoket. Puhkuseks ja akude laadimiseks on kolm varianti, kas lähen loodusesse, spasse/sauna või üritusele, kus saab muusikat nautida, inimestega suhelda ning põnevaid vestlusi pidada.

    Mida hindad inimestes? Elus üldse?

Inimestes hindan ausust, meeskonnatöö valmidust ja empaatiavõimet. Elus üldiselt on mul põhimõte, et ükski asi ei ole võimatu ning tuleb edasi liikuda enda unistuste poole.

    Kui valmis oled muutusteks – uuteks kohtadeks, uuteks inimesteks?

Kõik minu lähedased ja ka varasemad kolleegid on öelnud, et ma ei karda midagi, kuigi salamisi võin öelda, et eks me kõik kardame ja pabistame alati. Muutused ei ole minu jaoks rasked, kuna ma olen väga kiire tegutseja ja otsustaja. Uute inimestega ja uute oludega püüan kiiresti kohaneda, sest meeskonda kuulumine on minu jaoks üheks põhiväärtuseks.

    Milline on Sinu varasem töökogemus? Kus oled töötanud?

Minu esimene pikaajaline töökogemus tuleb vanglateenistusest. Töötasin ca 7 aastat Viru Vanglas inspektor-kontaktisikuna. Peale seda läksin tööle Eesti Töötukassasse karjäärinõustajaks ning nüüd olen Toila Gümnaasiumis huvijuht-projektijuht.

    Oled nüüd ametis Toila Gümnaasiumis huvijuhina. Kuidas kool on Sind vastu võtnud?

Koolis on väga meeldivad kolleegid ja õpilased. Ma ise arvan, et mind on väga hästi vastu võetud ning püüan anda enda panuse kooli arengusse.

    Mida Sinu töö igapäevaselt sisaldab, millised on huvijuhi ülesanded?

Igapäevaselt olen ametis erinevate ürituste korraldamisega, info vahetamisega õpetajate ja õpilaste vahel, koostöö tegemisega erinevate asutustega ning projekti kirjutamiseks võimaluste otsimisega. Suureks plussiks on see, et saan abistada kolleege erinevates valdkondades.

    Kuidas Sulle tundub, kas tänapäeval on kerge noori kaasata koolivälisesse (aktiivsesse) tegevusse või veedavad nad parema meelega pigem oma aega nutimaailmas?

See oleneb ilmselt ikkagi perekonnast ja nende väärtushinnangutest. Noored tahavad palju erinevaid asju ning meie kooli huviringide uuringust selgus, et kes juba varakult on kuskil käima hakanud, siis käivad ka edaspidi. Need on aktiivsemad nii koolisisestel üritustel kui ka muudel koolivälistel üritustel. Kellel aga seda harjumust ei ole ja pole millegi vastu huvi tekkinud neid on väga raske ka kaasa haarata. Nutimaailmas oleme me kõik aina enam kuna see on tulevikueriala ja tuleviku arengukoht. Olen seda meelt, et kui nutimaailmast ei saa nooruki jaoks igapäevane reaalsus, ja tegeletakse ka reaalajas suhtlemise ning mõne huvialaga nt sportimisega, siis on kõik tasakaalus.

    Kui Sul oleks üks soov kuldkalakesele, siis mis see oleks?

See küsimus on väga raske ning kui sellele mõelda, siis kohe tulevad mõtted, kas mõelda endale või kõigile maailma inimestele. Esimese mõttena muidugi mõtlesin, et aidata kõiki inimesi, kellel on abi vaja. Kui aga mõtlen vaid enda peale, siis on mu suur unistus leida endale elamiseks sobiv maja mere ääres.


Tänan!

Küsis Lea Rand

No comments:

Post a Comment