Monday, December 2, 2013

Saame tuttavaks – Kaisa Pukk, Toila valla Spordi- ja Kultuurikeskuse kultuurijuht

Kes Sa oled ja kust tuled?
Minu nimi on Kaisa, olen 24. aastane. Tulen Ida-Virumaalt, Kohtla- Järvelt!

Öeldakse, et me kõik tuleme lapsepõlvest. Kus möödus Sinu lapsepõlv ja mida Sa kodust kaasa oled saanud?
Minu lapsepõlv möödus põhiliselt kodulinnas, kuid suviti ka tihti Ontikal ja Kauksis vanavanemate juures. Päris suvekoduks pean ikkagi Kauksis, vanaisa kodu. Kodust olen kaasa saanud ema targad mõtted, mis minuga eluteel igal pool kaasas käivad. Tema on kõige parem nõuandja.

Kelleks tahtsid lapsepõlves saada?
Muidugi tahtsin ma lauljaks saada. Täidan vaikselt oma unistust. Laulan igal võimalusel,  käin esinemas, teen erinevate koosseisudega koostööd ja naudin lihtsalt head muusikat ja andekaid inimesi enda ümber.

Kus oled õppinud? Miks valisid just selle eriala?
Lõpetasin Kohtla-Järve Järve Gümnaasiumi, seejärel läksin õppima Sisekaitseakadeemiasse, finantskolledžisse – maksundust ja tolli. Valisin selle eriala lihtsalt selle pärast, et saada üleüldine finantsharidus, sest pärast 12. klassi ei teadnud ma tõesti, mida ma õppida tahaksin. Alles praegu on minuni tulnud õiged mõtted, mida edasi õppida sooviksin.

Kui valmis oled muutusteks – uuteks kohtadeks, uuteks inimesteks?
Väga! Elu on näidanud, et oma mugavustsoonis on lihtsalt tüütu istuda. Olen väga tänulik kõikide inimeste üle oma elus. Nagu öeldakse: „Head inimesed toovad sinu ellu õnne, halvad kogemuse, halvimad õppetunnid, samal ajal parimad inimesed jätavad Sinu ellu igaveseks mälestused“. Olen alati mõelnud, et olen kõigele avatud. Elus juhtuvad kõik asjad mingil kindlal, tihti arusaamatul põhjusel.

Mis on Sinu jaoks elus tähtis?
Ümbritseda ennast inimestega, kes teevad mind õnnelikuks. Teha neid asju, mis teevad mind õnnelikuks. Olla aus, siiras ja abivalmis. Arvestada, sellega, kõik mis ma teen, teen iseendale oma elus. Mulle meeldib põhimõte, et elu käib ikka ringiga. Ja olla positiivne!

Mis teeb tuju heaks?
Hea muusika, laulmine, aeg iseendale, õepoegade kallistus, üks jalutuskäik mere ääres, kõne parimale sõbrale.
Eriliselt teeb tuju heaks see, et ma olen ainult paari nädalaga Toilas tööl olles, saanud tuttavaks väga eriliste ja positiivsete uute inimestega. Ja kui tuleb see tunne, et inimesega kellega suhtled on väga hea klapp – siis polegi rohkem midagi õnneks vaja!

Mida hindad inimestes? Elus üldse?
Hindan inimestes seda, et nad oleks nemad ise. Et nad ei pea mängima kedagi, et kellelegi meeldida. Mulle meeldib ausus, siirus, otsekohesus ja positiivsus!
Elus olen lihtsalt tänulik kõige üle. Heade ja halbade asjade üle.

Mis tööd oled enne Toila valda tulemist teinud?
Olen töötanud aastast 2005. Jõhvi kontserdimajas – alustasin klienditeenindajana, edasi infolaua töötajana ning lõpetasin peaadministraatorina. Lisaks aidanud ürituste turundamisel ja korraldamisel erinevaid ettevõtteid.

Õnneks ei seisne inimese elu ainult töös. Millega tegeled vabal ajal meelsasti?
Kui ma saaksin valida praegu 5 tegevust, mida ma teeksin kui mul vaba aeg oleks siis:
1) Oleksin Voka Avatud Noortekeskuses ja teeksin bändiga akustilist proovi
2) Jalutaksin klapid peas mere ääres
3) Läheksin vanaemadele ja vanaisale külla
4) Kirjutaks luuletusi või laulusõnu
5) Loeksin mõnda head raamatut.

Kuidas Sa Toilasse sattusid?
Juba Jõhvi kontserdimajas töötades olen olnud kaasatud näiteks Muinastulede ürituse teoks saamisele, viimastel aastatel ka korraldustiimis. Toila poolt ürituste korraldusmeeskond oli mulle juba tuttav ja ühel väga õigel hetkel jõudis minuni kutse tulla Toilasse tööle. Tundsin, et see on uus, huvitav ja et saan kontserdimajas õpitut ja omandatut rakendada.

Millised on muljed peale esimesi töönädalaid?
Väga head! Positiivsed – uued toredad inimesed, huvitavad ideed ja nende teostamine.

Oled praegu Toila valla kultuurijuht. Milles Sinu töö seisneb?
Minu ametikoha kõige tähtsamaks eesmärgiks on kultuuritöö korraldamine ning rahvakultuuri säilitamine ja arendamine Toila vallas.
Ise olen mõelnud, et tähtis on, et toimuksid erinevat laadi üritused, kõikidele sihtgruppidele ning et need oleksid kvaliteetsed ja jääksid kauaks meelde. Ning, et meie seltsingud, MTÜ, kollektiivid tegutseksid vähemalt sama aktiivselt edasi ning teeksid koostööd ka omavahel ja oleksid ürituste planeerimisse alati kaasatud.

Millisena hindad meie valla kultuurielu olukorda praegu ja millisena näed seda tulevikus? Mida peaks Sinu arvates tegema, et Toila valla kultuurielu elavdada? Või kas seda ongi üldse vaja teha?
Kellel oleks midagi mõne uue huvitava idee vastu? Neid on ju vaja. Et muuta olemasolevaid traditsioonilisi üritusi huvitavamaks ja samas korraldada täiesti uusi.
Tulevikus sooviksin, et üritustest võtaks osa rohkem valla elanikke, sest väga head esinejad tulevad meie enda valda, meile väga lähedale ja me korraldamegi ju üritusi oma valla rahvale! Kasutame neid võimalusi ja oleme aktiivsed!
Usun, et uue traditsioonina võiks jätkata toimunud Sügiskontserdi formaati, kus kaasata võimalikult palju kodukoha tantsijaid ja lauljaid, pillimängijaid, noori ja lapsi. Olen selle poolt, et kohalikele tuleb anda oma annete näitamiseks maksimaalselt võimalusi ning, et kohalikud tegijad ka omaalgatuslikult jätkaks ürituste korraldamist. Hea näide on SIURU kontsert detsembris, mis jätkub traditsioonina kuid paralleelselt peaks Toila valda leidma esinejate nimekirjas tee ka erinevad Eesti tipptegijad. Luban, et detsembris annab aastalõpupeole vürtsi juurde Henrik Normann, jaanuaris saavad eakad uue aasta tervituskontserdi Toomas Annilt, veebruaris tuleb külla Vana Baskini teater, suvel on üheks Paadiralli peatuspunktiks Toila sadam ning koostöös ajakirjaga Paat planeerime esmakordselt sadamajazzi!
Loodan, et Toila seltsimaja sisetööd ja Voka olmehoone remonditööd saavad plaanipäraselt valmis ning, et kahe hoone ja saali kasutus aktiviseerub. Mõlemas hoones peab hea olema meil endil ning ka esinejatel laval.

Äkki on Sul veel mõni soov vallaelanikele?
Olen avatud kõikidele vallaelanike ideedele, püüan neile leida parima teostuse! Pärast ürituste toimumist olen väga avatud igasugusele tagasisidele!
Minu kontaktid on 5258417 ja kaisa.pukk@toila.ee.

Aitäh!

Küsis Lea Rand

No comments:

Post a Comment