Thursday, May 9, 2019

Õpilasvahetus Austrias

Foto: Anne Aia

Kui sügisel käisid Toila Gümnaasiumis külas Austria Perchtoldsdorfi gümnaasiumi õpilased, siis lepiti kokku, et 10. klass, kes austerlaste partneriks oli, läheb kevadel vastukülaskäigule.

Õpilasvahetus saigi teoks 31. märtsist 6. aprillini. 10. klassi saatsid klassijuhataja Anne Aia ja Signe Ilmjärv. Õpilased elasid peredes, mis pani proovile nii nende kohanemisvõime võõras keskkonnas kui võõrkeeleoskuse, aga kokkuvõttes jäid kõik kogemusega väga rahule ning leidsid uusi sõpru.
Terveks nädalaks oli kokku pandud põnev ja mitmekesine programm, kust ei puudunud tavalised koolitunnid, 51 küsimusega linnaralli, tutvumine Viini ja Perchtoldsdorfi vaatamisväärsustega, ühised õppekäigud Freudenau hüdroelektrijaama ja roomaaegsesse linna Carnuntumi, loomade käitumise jälgimine Schönbrunni loomaaias, kunstimuuseumi külastus koos giidiga, nõmmematk ja nõmme hooldustööd. Seega olid nädala jooksul lõimitud ajalugu, bioloogia, geograafia, kehaline kasvatus, võõrkeeled, kunstiajalugu, religiooniõpetus, füüsika.
Samal ajal kui õpilased peale tihedaid päevi, kus vahest lausa 25000 sammu ringis tehti, leidsid jaksu veel ka õhtuti midagi ühiselt ette võtta, tegid õpetajad juba plaane järgmisteks vahetusprojektideks. Tänu Eesti-Austria õpetajavahetusprogrammile, milles meie kool juba viiel korral on osalenud, oleme leidnud partneri, kellega loodame sõprussuhteid ja õpilasvahetusi jätkata.

10. klassi muljetest teeb kokkuvõtte Elisabeth Eilart, kes koos Priit Teelahiga andis ka Perchtoldsdorfi kooli ajalehele intervjuu:
Meie reis algas 31. märtsi hommikul bussisõiduga Tallinna lennujaama. Siinkohal aitäh Toila SPAle, kes meid tasuta Tallinna sõidutas! Sealt lendasime läbi Riia Viini. Lennujaamas ootasid meid pered, kes meid väga soojalt vastu võtsid. Peredes elamine oli meile kõigile väljakutse, millega me edukalt hakkama saime. Ei saa salata, et alguses oli ebamugav, aga lahke vastuvõtu tõttu asendus ebamugavustunne soojustundega. Veendusime, et austerlased on väga külalislahke ja sõbralik rahvas. Peredes puutusime kokku erinevate traditsioonidega ja meile pakuti huvitavaid toite.
Nädala jooksul nägime me palju ilusaid ja erilisi kohti, külastades näiteks Schönbrunni lossi ning loomaaeda. Lisaks Austria ajaloole kuulsime ka Rooma riigi ajaloost, kui külastasime Carnuntumi linna. Üks meeldejäävamaid päevi oli kolmapäev, mil me käisime Perchtoldsdorfer Heidel ehk nõmmel. Meil oli väga tore giid, kes oskas meis huvi äratada. Peale loengut ja looduse nautimist tegime me keskkonna heaks tööd. Me andsime oma panuse põõsaid maha lõigates ja kaevamistöid tehes. Mitte ükski õpilane ei nurisenud, kõik tegutsesid hea meelega. Lõuna ootas meid 572 meetri kõrgusel Kammersteiner Hüttes mäe otsas (Austrias peetakse seda vaid künkaks), kuhu me pidime umbes 45 minutit matkama. See päev oli küll väsitav, aga väärt pingutust.
Programm üleüldiselt oli väga intensiivne. Päevad algasid vara ja lõppesid hilja. Tänu sellele nägime me palju. Kui päeva nö kohustuslik osa läbi oli, saime me oma Austria sõpradega kokku kohtades, kus neile meeldib vaba aega veeta. Õhtuti käisime lõbustuspargis, söömas, piljardit mängimas või lihtsalt ilusaid vaateid nautimas. Austriast võtsime me endaga kaasa lisaks suveniiridele ka uued kogemused ja ilusad mälestused. Saime kuhjaga uusi teadmisi Austria kohta ning kuidas elavad sealsed inimesed. Samuti oli meil võimalus praktiseerida inglise ja saksa keelt. Reis oli suurepärane, meie südamed on täidetud kirjeldamatute emotsioonidega. Me oleme väga tänulikud sellise vahva võimaluse eest.”