Thursday, November 6, 2014

November

On hingedeaeg...

On hingedeaeg ...
Kuigi sügis on meid hellitanud ja päris külmad pole veel kohale jõudnud, on siiski hommikud juba pimedad ja õhtudki pikad ja nukravõitu. Nii väga tahaks rohkem valgus, päikest!

On hingedeaeg ...
Olen „küünlausku“ ja süütan kodus küünla igal õhtul.
Et endal oleks hubasem ja natuke mõeldes ka neile, kes mu tegemisi nüüd vaid pilvepiirilt jälgivad. Ma tean, et nad hoiavad mul silma peal. Ka siis, kui ma igapäevaselt neile ehk ei mõtlegi. Mõtlen siis, kui vaatan vanu fotosid ja meenutan aegu, kui nad kõik veel minu ümber oma tegemisi toimetasid. Mäletan neid tervete ja rõõmsatena.
Mitte kunagi ei vaata ma matusepilte. Õigupoolest polegi neid mu fotoalbumites mitte ühtegi. Ma tahan mäletada oma inimesi sellistena, nagu nad olid – elavad, rõõmsad, ilusad. Seepärast ei mõista ma ka neid inimesi, kes matustel fotoaparaatidel välkuda lasevad või hullem veel – lausa kaameraid suristavad. Kas nad tõesti tahavad seda kurba sündmust ikka ja jälle enda jaoks meelde tuletada!?
Aga eks inimesed on erinevad, jäägu igaühele oma.

On hingedeaeg ...
Selleks, et puud suudaksid uuesti ellu ärgata, peavad nad pimedusest läbi minema ja külma käes näpistada saama“, on öelnud Mikk Sarv ja lisab, et Hingedepäev, aga ka mardi- ja kadripäev on aeg, mil tuleb hakata uskuma kevadesse. “Tuleb mõttes käia läbi elumerest ja leida ilusad eredad unistused ning lootused”.
Pikad, pimedad õhtud leiavad meid rohkem tubaste tegemiste ja toimetuste juurest. Tubasemaks läheb ka spordi- ja kultuurielu. Vihjeid erinevateks meelelahutusvõimalusteks leiab tänasest lehest kohe kuhjaga.

Peagi jõuab kätte ka jõulueelsete askelduste aeg. Jah, kaugel nad enam ongi – kahe kuu pärast on juba uus aastagi käes.
Soovin, et see aeg oleks teile rahulik ja hea! Et oleks aega vaadata enda sisse ja enda ümber ja jõulukingid teeme tänavu ise või ostame kohaliku väiketootja või naabrimemme käest!

Rahulikku hingedeaega!

Lea Rand

No comments:

Post a Comment