Tuesday, November 7, 2017

Kuidas härra Tarand meie noored Brüsselisse lennutas!

10. - 11. oktoobril käis Toila valla noorte esindusgrupp Brüsselis, peaeesmärgiga külastada Euroopa Parlamenti. Reis oli küll üürike, kuid saime palju uut kogeda ning võtsime nendest kahest päevast kõike, mida võtta andis!

Alustasime enda reisi kell 2 öösel, mil hakkasime bussiga Tallinna lennujaama suunas sõitma. Meie lennuk väljus kell 7 hommikul, lend oli lühike ning aeg pilvede kohal möödus kiirelt. Maandunud Euroopa pealinnas, selgus tõsiasi, et just sel päeval oli transporditööliste streik halvanud kogu riigi liikluse. Meil vedas, et tolle päeva üks ja ainus buss, mis meid kesklinna sõidutas, oli just sobival ajal lennujaamas. Kesklinnas suundusime esmalt hotelli, et jätta pagas ootele, kuni Brüsselit avastame. Esmalt asusime otsima kohta, kus teha hiline hommikusöök. Küll aga morjendas meid asjaolu, et Brüsselis avatakse enamik söögikohti alles lõunast.
Et ühistransport ei liikunud, tuli meil avastada linna jalutuskäigult. Meie 23 kilomeetrisele teekonnale jäi UNESCO maailmapärandi nimistusse kuuluv Grand Place keskväljak, Palais Royal kuningapalee, Atomiumi monument, mille 102-meetrisest vaatetornist avanes suurepärane vaade euroopalikule suurlinnale. Enne veel, kui päeva õhtusse veeretasime
sõime kuulsa pronksskulptuuri ja Brüsseli sümboli Manneken Pis ehk "Pissiv poiss" taustal Belgia vahvleid.

Teisel päeval oli meil fookuses Euroopa Parlament. Esmalt osalesime Europarlamendi infotunnis, kus saime täpsema ülevaate Euroopa Parlamendi rolli ja ülesannete ning samuti ka Eesti saadikute, kohta. Edasi leidis aset kohtumine Indrek Tarandiga, kes oli äärmiselt avatud ja otsekohene vestluskaaslane. Härra Tarand tutvustas meile enda argipäeva Euroopa Parlamendi saadikuna, vastas küsimustele ning avas meile Euroopa Palamendi hoone sisemuse. Veider oli vaadata oma silmaga istungisaali, mida oleme harjumuspäraselt näinud hoopis telepildilt. Kohtumine härra Tarandiga lõppes Euroopa kvartalis asuvas Itaalia restoranis, kus saime vahetada viimaseid mõtteid ja emotsioone saadikuga ning kõhud hea ja paremaga täita.

Intensiivsele päevale pani punkti viimaste sisseostude tegemine lennujaamas ning juba olimegi teel kodu suunas, nii mõnelgi hinges salajane lootus, et ehk õnnestub tulevikus külastada ka Starbourgis asuvat parlamendihoonet.

Toila valla noorte külalisgrupi reisi Brüsseli Euroopa Parlamenti finantseeris Euroopa Liidu Indrek Tarandi Büroo.