ilmub alates 1996. aastast. Paberväljaanne ilmub iga kuu teisel nädalal. Kaastööd on oodatud 25. kuupäevaks e-posti aadressil lea.rand65@gmail.com. Toimetaja Lea Rand tel. 33 69 551 või 53 428 705
Thursday, October 4, 2018
Ühekoos õppides ja luues hoiame Eestit...
... on Naksitrallide juba hoogsalt käivitunud õppeaasta moto.
Tegevusmeeskonnad on andnud oma sisendi aastakavasse vastutuse võtmisega ürituste või teemanädalate organiseerimisel, läbiviimisel, kajastamisel. Ka vanemad on saanud võimaluse kaasa rääkida õppimist, toitlustamist puudutavates küsimustes ning valinud või kiitnud heaks esindajad hoolekogusse. Viimastel tuleb kaasa rääkida laste turvalisuse küsimustes ning otsuseid teha lasteaia majandamise osas.
Huvitegevust on sel aastal erakordselt palju pakutud. Lasteiapäeva sisse mahuvad vene ja saksa keel; jooga ja Daekwon Do ning oktoobrist alustame 5-7 aastatele taas ujumisõpetusega, jalgpallitunniga ning rahvatantsuga.
Mida lapsed on omandanud?
Mõistmise, et kui oma vanavanaema on kaugel või vanaema töine, siis on tore muusikatunni keelevõimlemist näidata ka kellegi teise vanaemale. Aitäh endistele lasteaiatöötajatele ja kõigile memmedele, vanaemadele koosmängude ja kommide eest!
Loodusmeeskonna poolt algatatud linnunädal toetas õues õppimist. On lapsi, kes vaimustunult oma raamatust kaaslastele linde tutvustavad; on neid, kes nüüd kasvõi varblase tundmise võrra rikkamad on. Sain osa sellest, kui 4 aastane poiss looduses kogetust (rähn tagus lasteaia männiku all liumäe postile järjekindlalt auke) napi keeleoskusega ja žestidega (võttis käest ja viis puud tutvustava tahvli juurde, kus rähngi peal) oma teadmisi saab väljendatud. Vanuserühmade linnunädala tegevustest ja õpitust sündis lasteaia üldkoridori tore näitus.
Tervisemeeskonna eestvedamisel lugesime kokku liigutud ringe õuealal, meetreid staadionil ja kogu pere kilometraaži seiklusrajal. Sel nädalal sai igaüks ise köögi- ja puuvilju hakkida, et üheskoos salat valmistada, liiklemisoskust põnevate mängude abil õppida või kinnistada. Kolmapäeval tehti viset, jooksu ja hüpet spordihoones. Iseenda tulemust on hea kevadiste tulemustega ju võrrelda. Seiklusrajale kutsusime appi vanemaid, et üheskoos arutades, märgates, seostades õpiks laps orienteeruma kaardi järgi, oskaks loodust vaadelda, märgata ning kogeks erinevaid liikumisviise. Seekord oli võimalus torul tasakaalu harjutada, käbidega täpsusviskeid sooritada ning tandemsuusaga meeskonnana ühte jalga astuda. Loodetavasti lisandus veel teadmisi mõistatades ning rajale kaasa antud tähelepanuülesandeid lahendades. Pere poolt õigete vastustega täidetud sedelid osalevad õpetajate päeva mänguhommikul loteriis.
Soovime, et ettevõtlikkuspõhimõtete rakendamine leiaks igas vanuserühmas ja rühmameeskonnas parimad lahendused. Oleme korraldanud mentorlust ja hindame TULEM it õppetöös. Õppeaasta alguses sai iga rühm omale foto, kus Naksitrallid erinevates olukordades (näiteks loomi imetlemas, raamaturiiuli või spordihoone juures, toidulauda uudistamas ning lasteaiaõue väliköögis asjatamas). Fotot üheskoos vaadeldes, arutledes võiks tekkida nö lapsi huvitav teema(d). Õppekavasse planeeritu toimuks sel juhul läbi lapsi huvitava teema projektiõppe teel. Lasteaia sünnipäeval soovivad Sammalhabe, Kingpool, Muhv ja Hiireke ju lastelt teada, mida on uuritud, kus käidud, kellelt küsitud, keda kaasatud ning mida on teada saadud.
Kuidas ise ajaga sammu pidada? Tunneme huvi ümbritseva vastu, küsime lastelt! Õpime nii täiendõppes koolituste kaudu, tasemeõppes kui ka täiskasvanu hariduse võimalusi kasutades. Soovime väga, et meil oleks tugevad rühmameeskonnad, kel koostöö ja kaasamise oskused. Meil on hoolivad kolleegid, kes alati valmis õppivat või puuduvat töötajat asendama ja tagama rühmas laste heaks toimivat keskkonda. Meil on abivalmid ja toetavad lapsevanemad. Meil on head koostööpartnerid. Meil on kohe-kohe majas välishindajad, kes annavad lõpliku hinnangu meie kolme viimase aasta tööle hõbetaseme ettevõtliku lasteaiana.
Edukat ja tegusat koostöö-aastat!
Julie Laur
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment