Monday, August 12, 2019

Toila valla õpilasmalev 2019


Vahemikus 11.-20. juuni 2019 toimus järjekordne Toila valla õpilasmalev. 



Sarnaselt eelmisele aastale moodustasid selle aasta malevarühma 20 malevlast (Toila valla noored vanuses 13-17) ning kolm välismaist vabatahtlikku, kes olid seekord malevasse panustamiseks kohale lennanud Hiinast, Hollandist ja Kanadast. Üheskoos tegime heakorratöid Toila valla eri paigus – värvisime Toila laululava pinke, riisusime muru Voka staadionil, ladusime puid ja värvisime kuuri Pühajõe Puhkemajas, korjasime loodusest prügi Sakal, rohisime kooli staadionit ja laste mänguväljaku ala Kohtla-Nõmmel, pinotexisime jäätmemaju Kukrusel ja Peeri külas, korrastasime parki Järve külas ja palju muud. Lisaks sisustasime ühe päeva sotsiaalset tööd tehes ning korraldasime erinevaid mänge ja vabaaja tegevusi Kohtla-Nõmme lastekodu noortele. Peale tööpäeva lõppu sisustasime aega erinevate meeskondlike tegevustega.



Toila ÕM 2019 malevlase Lene Tiinase meenutused malevast:
„Selle aasta malev oli väga lõbus ja töörohke. Ma ise küll eelmistel aastatel osalenud pole, kuid lõpus oli küll selline tunne, et tööd tehti ja nalja sai.
Eriliselt meeldisid mulle malevas toit ja seltskond, ka tööd olid enamasti täitsa vahvad. Samuti oli tore vaba aega veeta vabatahtlikega välismaalt.
Hea meelega osaleksin järgmistel aastatel uuesti, kuna maleva jooksul saab lõbusalt tööd teha, kujunevad tugevad sõprussuhted ja üldse saab sellega igavaid suvepäevi paslikult sisustada.”




Vabatahtlik Valerie Burwash (Kanada) mõtted malevast:
Minu reis Eestisse oli väga imeline! Tulin siia laagrisse vabatahtlikuks, kuna see tundus omanäoline kogemus, mida paljudel inimestel ei pruugi olla. Voka oli minu jaoks väga pisike koht, kus ei olnud palju tegevusi, kuid meeldis mulle väga sellegi poolest, ka inimesed olid sõbralikud ning tundsin end koduselt. Laagri jooksul käisime paljudes erinevates paikades ning nendest on jäänud mulle kustumatu mälestus. Kogu see kogemus pani mind mõistma, et isegi teisel pool maakera on asjad samamoodi – lapsed mängivad samu mänge, vaatavad samasuguseid sarju ja filme ning söövad sarnaseid toite. Mulle meeldis see väga. Kogu kogemus, mis ma laagris omandasin, sundis mind oma mugavustsoonist välja astuma ning õppisin end seeläbi paremini võõraste inimeste seltsis väljendama. Laagrist lahkudes olin rõõmus, et saan peagi oma perekonda jälle näha, kuid samas oli äärmiselt raske maha jätta oma uusi sõpru.”



Toila vallavara ja heakorraspetsialist Signe Müür kommentaar:
Suur tänu Toila valla malevlastele ja nende juhtidele, kes oma planeeritud tööde ja malevategemiste kõrvalt tulid kohe appi ja rohisid enne võidupüha puhtaks kapten Jürgensoni ausamba ümbruse.”

Täname kõiki, kes malevas osalesid või maleva toimumisse ühel või teisel viisil panustasid.



Tekst ja fotod:
Elisabeth Purga

No comments:

Post a Comment