Seekord siis niisugune isadepäev...
Mõtlesime sel aastal
tähistada isadepäeva natuke teistmoodi – peale isade olid oodatud
ka emad, õed-vennad. Isegi vanaema oli kohal. Kogunesime rühmaruumi.
Jaotasime osalejad kolme õpituppa. Kuus vaprat isa ja õpetaja
suundusid eraldi tuppa muinasjutu järgi näidendit looma.
Muinasjutuks oli kõigile tuntud „Naeris“. Näidendit harjutades
tõusis isadel kõneaineks nii mõnigi probleem lasteaia ja valla
juhtimisest ning välja öeldi soov viia läbi küsitlus lasteaia
kollektiivse suvepuhkuse
võimalikkuse kohta.
Teises õpitoas
harjutasid ülejäänud külalised koos muusikaõpetajaga pillilugu.
Kolmandas õpitoas asusid lapsed emade ja juhendajast õpetajaga
peolauda katma. Iga laps meisterdas taldrikule aedviljadest oma isa
vahva näo. Emad lisasid lauale puuvilju ja küpsetisi.
Kui õpitoad olid oma
tööd lõpetanud, kogunesime kõik rühmatuppa oma oskusi näitama
ja teiste oskusi nautima. Kõik olid oma ülesandeid tõsiselt
võtnud. Seejärel esinesid veel lapsed oma lauludega ja kinkisid
isale omavalmistatud kingituse. Lõpuks suundusime peolaualt head ja
paremat maitsma.
Pärast leidsid isad
veel aega oma lapsega mängimisekski. Ja see ongi ju lasteaias iga
organiseeritud koosviibimise eesmärk, et võtta aeg maha ja anda
lapsevanemale võimalus näha oma last eakaaslaste hulgas, anda
lapsele võimalus isaga üheskoos tegutseda.
Riina Erikson
Voka Lasteaed
Naksitrallid vanemõpetaja
Fotod: Külli Mänd
Mänguõhtu koos isaga Kollastes Naksides
Enne isadepäeva
arutlesid Kollased Naksid selle üle, milline on hea isa.
"Ma arvan, et hea
isa on väga- väga hea, ta on rahulik ja lahke, ta teeb kodus kõik
tööd ära ja mängib lastega."
"Ma tahan, et
issi mängiks minuga."
"Ma tahan koos
issiga mängida".
See lause kõlas pea
iga lapse suust ja nii otsustasimegi, et isadepäeva tähistame
seekord koos isaga mängides. Teoks sai "Mänguõhtu koos
isaga".
Kõik isad ja sekka ka
emad laulsid ja tantsisid koos oma lastega. See tuli välja nii hästi
nagu oleks vanematel lood ammu enne selgeks õpitud. Lisaks õpiti
käigu pealt ära rütmipillidel mängimine ja pandi muusikapala
huvitavalt kõlama.
Isad voltisid koos
lastega paberlennukeid ja proovisid siis nende lennuvõimekust,
pidasid koos lastega maha meeleoluka autosõiduvõistluse, kus neil
oli vastutusrikas roll „autojuhtide“ juhendamisel ja asjalike
nõuannete jagamisel.
Kõik osalejad said
premeeritud värskendava mahlajoogiga.
Õhtu jooksul saime
teada, kelleks isad lapsena saada tahtsid ja mis tööd nad täna
teevad. Panime üles isade joonistatud pildid nende unelmate
elukutsetest. Selgus, et alati kõik unistused ei täitugi.
Tervituslaul isadele
kõlas laste suust väga uhkelt. Isadele kingituste meisterdamisega
nägid lapsed seekord päris tõsist vaeva, sest kasutati ju
selliseid mehiseid tööriistu nagu vineerisaag ja põletusaparaat.
Asjaliku töö tulemusena valmisid vahvad võtmehoidjad.
Kiitus isadele peol
aktiivse osalemise ja emadele kaasaelamise eest. Lapsed olid rõõmsad
ja isad kindlasti rahul, et leidsid sel õhtupoolikul aega koos oma
lastega lustida.
Veel ütleb üks
Kollane Naks:
"On väga hea,
kui isa aitab oma lastel kõike teha!"
Lisaks võib tsiteerida
psühholoog Tõnu Lehtsaart:
„Lastel, kellel on
terve suhe isaga
* on positiivne
enesehinnang
* oskus paremini
suunata oma tundeid ja käitumisi
* madalam
käitumishäirete määr
* oskus käituda
erinevates rollides
* paremad
saavutused õpingutes ja töös.
Need on õnnelikud
lapsed.“
Urve Niisuke
vanemõpetaja
Sportlik
õhtupoolik Punaste Nakside juures
Punaste Nakside
rühma ajalehekuulutus teatas, et neljapäeval, 15. novembri õhtul,
ootavad kahe- ja kolmeaastased lapsed oma isasid sportlikule
võimlemisõhtule. Oodatud olid ka kõik teised pereliikmed.
Rühmaruumi kogunes nii isasid, emasid kui ka õdesid-vendi.
Rivistuti siis pikaks viiruks ja suunduti saali. Kõik isad jälgisid
oma last, et tema järgi toimida. Sirges rivis seistes seati jalad
kokku ja varbad joonele. Lapsed juba teadsid, et võimlemistegevus
algab saalis võimlemisõpetaja tervitamisega.
Kuna iga
võimlemistegevus koosneb kolmest osast: sissejuhatav osa, põhiosa
ja lõpposa, siis alustatigi sissejuhatavast osast, taktis
marsisammul liikumist. Hea rütmi liikumisele andis lastega koos
salmi lugemine: üks kaks nüüd kõnnin ma, tule kõnni sina ka, üks
kaks nüüd hiilin ma tule, hiili sina ka, sama loeti jooksmise,
hüppamise ja teiste liigutuste juurde. Tähelepanuväärne oli see,
kuidas lapsed hoidsid end lähedase inimese juurde ja silmanurgast
teineteist jälgides olid hästi püüdlikud. Tore on ju näidata, et
ma oskan.
Tegevuse põhiosas
tulid kasutusse vahendid: rõngad, mis muuska mängimise ajal oli
rooliks ja muusika lõppedes pidi nii laps kui täiskasvanu rõnga
maha asetama ja sinna sisse kahekesi ära mahtuma. Loovust sai
kasutada ka laeva ja lennuki tegemisel, mis valmis siis, kui muusika
vaikis. Koostöö lapse ja isa vahel sujus väga hästi, sest
lennukeid oli nii õhkutõusvaid kui maanduvaid ja laevu nii suuri
kui väikseid. Langevarju alla pugemine tekitas lastes põnevust. Kui
lapsed isade hoitud langevarju alla peitu pugesid, siis oskasid nad
seal hästi vaikselt olla. Küsimusele, kus lapsed on, algas kohe
hõikamine, kiljumine ja naer. Langevarjumäng tekitab alati elevust
ja seda mängu tahavad lapsed ikka veel ja veel mängida.
Võistkondlikud
mängud olid sellised, kus isa pidi läbima teekonna läki-läki müts
peas ja laps süles või turjal. Teine vahva tegevus oli nööri
otsas auto kerimine. Lapsed kuulasid hoolega isa selgitusi ja näha
oli, et vastastikune abi oli täitsa olemas. Eriti toredasti elasid
lapsed kaasa vastasvõistkonna kaaslastele.
Kui tavaliselt
tegevuse lõpposas heidavad lapsed vaibale, et vaikset muusikat
kuulata, siis nüüd oli täiskasvanutel võimalus istuda patjadele
ja kuulata laste pillimängu, väikest luulerida ja laulu paist.
Lastel oli isade jaoks valmistatud kaardid ja võtmehoidjad. Laulu
lõppedes oli võimalus need isale paid tehes üle anda. Õdusat
koosolemise aega jäi lõpetama vaikne muusika ja isa süles olles
loeti üle kaardi sees olev salmike.
Võimlemistegevuse
lõpetas taas rivistumine ja nägemise ütlemine.
Lasteaiaüritused on
osa laste elust. Just väikelapseeas on oluline lapse ja lapsevanema
ühised tegemised. Ükskõik kui tavapärane või lihtne tegevus ka
tundub, on laps teile tänulik iga koosoldud hetke eest.
Teie pingutus saab
tasutud, kui näete, et lapsed on terved, rõõmsameelsed,
teotahtelised, avatud, enesekindlad ja aktiivsed nagu sellel
sportlikul novembri õhtupoolikul.
Helle
Mänd
Voka
Lasteaia Naksitrallid õpetaja
No comments:
Post a Comment