Thursday, March 6, 2014

Naksitrallid väärtustavad keskkonda


"Mina ja keskkond" on üks koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava valdkondadest, mille eeldatavaks tulemuseks on, et laps suhtub ümbritsevasse hoolivalt ning käitub seda säästvalt; teab prügi sorteerimise vajalikkust ning oskab sorteerida lihtsamat prügi. Seda kõike arvesse võttes, korraldasime jaanuari viimastel päevadel keskkonnateemalise nädala.

Nädala avasid loodusmeeskonna liikmed, kes olid maskeerunud metsloomadeks, ja Sammalhabe näidendiga "Loomad leiavad metsast prügi". See oli kurb lugu sellest, kuidas inimtegevus rikub loomade heaolu ja sellest mida ette võtta, et prügi ei satuks metsa ja loomad jääksid terveks.
Teisel päeval said 3-7 aastased lapsed osa programmist "Sipelgas Ferda vähendab prügi". Programmi viis läbi Anne-Ly Feršel Iisaku looduskeskusest. Tema abil sai lastel jäätmete sorteerimine päris selgeks, eriti hästi jäid kõige vanemas rühmas meelde ohtlikud- ja biojäätmed.

Kolmapäeval käisid Sinised ja Rohelised Naksid külma ilma trotsides Voka jäätmemajas, kus valla heakorraspetsialist Piret Aller koos Maimu Neemega tutvustasid kohalikku jäätmete sorteerimise võimalusi ja prügikonteineritel olevaid märgistusi. Lapsed nägid ka ohtlikejäätmete kogumise ruumi ja esemeid, mida seal hoiustatakse. Kõige põnevam oli ikka siis, kui lapsed said ise jäätmeid sorteerida ja õigetesse konteineritesse panna.
Reedel avasime lasteaia koridoris väljapaneku taaskasutusmaterjalidest valmistatud esemetest. Näitusele pandi välja 96 erinevat tööd. Lapsed meisterdasid koos õpetajatega lasteaias kui ka vanematega kodus. Oma tehtud esemeid tõid veel maja personal ja lapsevanemad. Aitäh teile kõigile, et kaasa lõite ja näitasite oma hoolivust looduse suhtes ja andsite mõnele muidu prügikasti minevale esemele uue elu!


Säästvat mõtteviisi saab kujundada igas eas, aga mida varem me seda lastes juurutame, seda vähem jäätmeid me tekitame. 

Hoidkem loodust ja olgem säästlikumad!

Külli Mänd
Voka Lasteaed Naksitrallid
Foto: Külli Mänd
























No comments:

Post a Comment