Wednesday, September 5, 2018

Saame tuttavaks, abivallavanem Urmas Aunap



1. Kes Sa oled ja kust tuled?
Kas see ongi nii tähtis, kust ma tulen? Pigem on tähtis see, mida ma teen ja millise jälje jätan endast Toila valda.

2. Öeldakse, et me kõik tuleme lapsepõlvest. Kus möödus Sinu lapsepõlv ja mida Sa sealt kaasa oled saanud?
Lapsepõlv möödus mul mäe taga, Mäetagusel ja see oli päikeseline. Pere – vanaema, vanaisa, ema, isa õed ja sõbrad. Kuldne päike, rohelised aasad. Sain alghariduse Mäetaguse põhikoolis. Tänu minu vanematele ja õpetajatele. Lisaks põhiharidusele sain sealt spordi- ja matkapisiku. Jõhvi matkaklubiga õnnestus läbi matkata terve tol ajal õitsva Nõukogude Liidu Koola poolsaarest Kaukaasia ja Siberi avarusteni. Olen seisnud Uuralites ühe jalaga Euroopas ja teisega Aasias.
Saanud alpinismis III järgu, ületanud kurusid ning üle elanud purgaa. Näinud lume- ja kivilaviine. Kõrgeim punkt merepinnast, kuhu olen tõusnud, on Elbruse jalamil kuni 4800m. Ilmselt kõrgemad tõusmised on veel ees. See kõik algas, kui olin 12 ja seljas 35 kilone seljakott. Matkajuht Pärje andis eluks kaasa kuldsed sõnad: „Noorena rändamine on osa haridusest, aga mida teha vanaduses? Ikka rännata, siis tunned ka paigaloleku väärtust”. Elu on mul ka nii kulgenud. Soovitan ka tänastele noortele tegeleda matkamisega. Maailm ja loodus on avastamist väärt ja sellega kaasnevad katsumused karastavad.
Olen Voka staadionil mõned Kohtla-Järve rajooni noorte võistluste kuldmedalid noppinud.
Kodus õpetati tööd tegema (heina ja põllutööd ning koduloomade eest hoolitsema). Kui töö tehtud, siis võis ka pidusse minna.
Eluks olen perelt kaasa saanud ja tundnud hoolitsust ja armastust.

3. Kelleks tahtsid lapsepõlves saada?
Olla isa moodi, sest ta on mulle eeskujuks.

4. Kus oled õppinud? Miks valisid just selle eriala?
Peale Mäetaguse põhikooli siirdusin õppima TEMTi (Tallinna Ehitus ja Mehaanika Tehnikumi). Lõpetasin ehitustehnikuna 1986. aastal. Järgnes kaks aastat nõukogude armeed. Teenisin Ungaris Szentendre linnas insener-vägedes tuukrina. Armeest naastes tundsin, et on vaja edasi õppida ning alustasin õpinguid endises TPIs ja lõpetasin Tallinna Tehnika Ülikooli ehitusinsenerina 1994. aastal.

5. Kus Sa oled varem töötanud?
Ülikooli ajal Tallinna Sadamas kaldamadrusena. Mäetaguse ja Jõhvi Vallavalitsuses. Endises ehitusettevõttes Koger&Sumberg ja hilisemas FKSMs saanud projektijuhi kogemuse. Vahepeal olin tööl Riigi Kinnisvara ASis. Enamuse ajast olen toimetanud oma väikses ehitusettevõttes.

6. Kui valmis oled muutusteks – uuteks kohtadeks, uuteks inimesteks?
Ikka olen, peabki edasi liikuma. Selle läbi saad juurde uusi kogemusi, teadmisi ning ka uusi sõpru. Kaua paigal olles nüristud ja tekib rutiin.

7. Mis on Sinu jaoks elus tähtis?
Millise jälje jätan endast. Ma ei tee teistele kunagi seda, mida ma ei taha, et mulle tehakse. Loomulikult mu pere ja lähedased.

8. Mis teeb tuju heaks?
Oma tehtud veinid „Sumin” ja „Must”. Muusika ja tantsimine. Meeldib kuulata Rammsteini. Looduses käimine – marjul, seenel ja lihtsalt kaugusse vaadates.

9. Hobid? Meelis tegevus vabal ajal? Kuidas Sa puhkad?
Neid jagub. Meeldib kalastamine ja jahil käimine. Suusatamine nii murdmaal kui mägedes. ATV taltsutamine, autoga reisimine.
Viimasel ajal on hobideks saanud sõstrakasvanduse rajamine ja mesindus. Et seda paremini teha, läksin Olustverre õppima.

10. Mida hindad inimestes? Elus üldse?
Heatahtlikust, abivalmidust, positiivset ellusuhtumist. Elu on õrn ja igaüks peab seda hoidma, esmalt on tervis, siis tuleb ka kõik muu.

11. Kuidas Sa Toilasse abivallavanemaks sattusid? Milliste valdkondadega Sa tegeled?
Kui Toila vallas kuulutati välja konkurss abivallavanema kohale, siis mõtlesin, et proovin ja osutusingi valituks. Tänan usalduse eest! Tegelen vallas majandusteemadega: teed, ehitus, vallavara, prügi, heakord, valgustus, vesi-kanalisatsioon, soojus, planeeringud ja arengukavad, eelarved. Hetkel on töös valla teede pindamine, Valaste õppe-matkaraja ehitus. Kohe algavad Kohtla-Nõmme rahvamaja esifassaadi viimistlustööd. Korrastame valda vanast risust ja maha jäetud hoonetest.

12. Millised on muljed peale esimesi töökuid?
Õnneks olen sattunud meeskonda, kus on üks mõtlemine. Koos tegutsedes ja mõeldes leiame uusi lahendusi ning liigume edasi. Jah, kõik soovivad, et asjad muutuksid paremaks nüüd ja kohe, ma ise ka, aga omavalitsuses ei käi asjad alati nii, kui eraelus või äris.

13. Millised on suuremad väljakutsed, olulisemad tegevused, millega uus Toila vald peab hakkama saama?
Eks suurem töö on enne mind peale kolme valla ühinemist tehtud. Tuleb jätkata peale ühinemist jäänud probleemide lahendamist. Peab jõudma ühtse kogukonnani. Toila vald peab saama kaasaaegseks elukeskkonnaks, kus nii noortel kui ka vanadel on mugav ja turvaline elada. Uskumatu, aga palju on probleeme vee ja kanalisatsiooniga. Täna veel puudub see paljudel. Koostöös Toila VVga saame ka nendest probleemidest jagu. Teed ja kõik taristud peavad korda saama. Kukruse Polaarmõis ja Kaevandusmuuseum vajavad arendamist, et ise jätkusuutlikud olla. Sadam peab saama arendatud koos rannaalaga. Toila vallal on kõik eeldused tänase volikogu ja valitsusega selle saavutamiseks.

14. Kui saaksid esitada kolm soovi kuldkalakesele, siis mis need oleks?
Kuldkalakestesse, lotovõitudesse ja imedesse ma ei usu. Kõik tuleb töö, leidlikkuse ja nutikusega. Seda, mida teed, tuleb teha südame ja pühendumisega ja kui see õnnestub ning teised seda märkavad, saadki olla rahulolev ja õnnelik. Kui nii ei tunne, siis tuleb julgeda seda tunnistada ja minna vastu uutele katsumustele.
Soovin vallaelanikele mõistmist, tervist, rahu.

Tänan!
Küsis Lea Rand







No comments:

Post a Comment