Kunagi
lauanaaber volikogust ütles, et haridusasutused võiksid koduvalla
lehes kordaminekute ja õnnestumiste kõrval kirjutada ka
probleemidest, kitsaskohtadest. Täna on pühapäev ja ma tean, et
uut nädalat alustame vähemalt 3 puuduva töötajaga. Haigused on
selle õppeaasta kõige suurem mure. Ja siin ei olegi muud, kui
soovida lastele ja suurtele kiiret paranemist. Lastevanematele aga
mõistmist... Hommikune teadmatus, millisest rühmast õhtul oma
lapse saad? Samas on lahenduse tekkides ja kasvõi ühe õpetaja
olemasolul teavitusi edasi antud rühma listi kaudu. Haiguste tõttu
venivad tähtajad lapse arengut puudutavate vestluste osas. Muutuvad
kehtetuks plaanid, lubadused näiteks sel aastal vene keele ringi,
jooga toimumise osas. Ega ausalt öeldes minul muret jagades kergem
hakanud. Ja TELE 2 reklaaminäoks „vingumine aitab“ pole ammugi
soovi olla. Probleeme? Probleemid ongi ju selleks, et neid
osapooltega lahendada.
Nii
et ikkagi rõõmudest!
Oli
muutuste rakendamise aasta. Ja siinkohal minul ja ettevõtlikkuse
koordinaatoril küll süda hõiskab, sest teadlikkust TULEM-i tähtede
kombinatsioonist hindasid õpetajad eneseanalüüsides 1-5 skaalal
4,2-ga ja rakendamist hindega 4. Järelikult on rakendatud
mentorisüsteem ja pidev tagasisidestamine olnud õpetajatele abiks.
TULEM-i
rakendamist tegevuste planeerimisel ja avatud tegevusi analüüsides
sai kogu õpetajaskond proovida. TULEM on esitähed oskustest, mida
kannab ettevõtlik õpetaja ja kultiveerib neid oskusi ka lastele:
oskused koostööks, vastutuse võtmiseks, huvi ja tahe tuua „päris
elu“ kas laste juurde või minna nendega koos väljaspoole rühma
õppima; usaldust enda oskuste suhtes ja võimalusi lapsele kogeda
usaldust ning oskust ise enda tegemisi hinnata ja mõju mõõtmist ka
lastele õpetada.
Nüüd
ootame veel lastevanemate tagasisidet kas ja kuidas nemad muutusi on
mõistnud või tunnetanud.
Oli
tõhus projektipõhise õppe rakendamise aasta. Samas mõistame, et
lapsest lähtuva õppe rakendamisel on võimalik igal pedagoogil
veelgi enesearenguid planeerida. Rõõmustas, et sõimerühm suutis
vanusest olenemata õppida ja ka pidutseda vanematega koos õues!
Rühmades tekitati aktiivselt uusi õpikeskkondi ja loodi lapsele
võimalusi lasteaiapäeval õpitut ise nähtavaks teha. Rõõmustasid
vanuserühmade projektide esitlused saalis, kus oli lapsest
lähtumist, laste kaasamist ja laste panust ja seda kõike oli
oskuslikult suunatud. Meeldis, et vanemad olid kaasatud. Tänu
vanemate jagatud teadmistele, toetusele on lapsed ise oskuslikumad,
julgemad mängukaaslastele tarkusi jagama. Lahtiste uste nädala
õuetegevused olid huvitavad (nt uuriti vaklu), eneseületust nõudvad
(sõimelapsel lusikaga loodusliku materjali sorteerimine), aktiivsele
liikumisele ergutavad ja loovust võimaldavad.
Oleme
teel mõistmisele, et rühmaruum pole parim õppimise paik. Erinevaid
valdkondi lõimides ning laste eakohasust arvestades ning huve
kuulates on võimalik õppida kohapõhiselt. Laste teadmised
tulenevad paikkonna loodus- ja tehiskeskkonnast ning kultuurist, aga
ka probleemidest või nähtustest. Sõimelapsele on parim anda
võimalusi meeltega kogeda, katsetada. Saame uhkusega öelda, et tänu
küll ettevõtlikkuse meeskonna 2017. a. sügisel väljakäidud
ideele, kuid tublide isade otsustele ja panustamisele avame maikuu
viimasel nädal maalähedase katusealuse, kus hea kohvikut või pidu
pidada, õuesõppimist teostada. Erinevatel aegadel on ehitust
vedanud Hannes Pertel ja Priit Orav. Tänusõnad ehitusmaterjalide
(kivid, palgid, laast ja laud) annetajatele ning tööga
panustajatele! Katusealuse põrandamaterjal on soetatud Jõuluootusest
laekunud ühiste rahadega. Põranda paigaldasid Politsei- ja
Piirivalveameti Ida prefektuuri, Häirekeskuse ja Päästeameti Ida
osakondade juhtivtöötajad heategevuse korras. Hoonetaguse sättis
meeskond koos abilistega lehepudru, porisupi kokkamise kohaks.
Kokkamise materjal on koos lastega või vanemate abil juba varakult
kogutud. Mudaköögiks saab ta siis, kui isad koos lastega
veetorustike süsteeme ehitama hakkavad ja õpetajad vee tagavad.
Naksitrallid on väliköögi avamise ja kohviku kohta kutse lastele
ja külalistele juba välja saatnud.
Kordaminekuks
saab pidada läbi aastaegade toimunud Seiklusrada koos perega. Rajal
läbitu kohta küsimustele õigeid vastuseid märkinud perede vahel
toimus loosimine ja raamatud saavad endale Eliise-Johanna ja Hugo.
Sel aastal kaasasime Seiklusrajale maakonna TEL lasteaedu. Osalejaid
oli seitsmest lasteaiast 92 last. Teeme ära! aktsiooni raames on
rühmadel oma mänguväljakul omad taimepeenrad. Männikualune tunnel
sai täienduse üle mäe viivate ronimistrappide näol ja tunneli
küljed on ümbritsetud maitsetaimede ja metsataimede aladega.
Tunnetusrada ootab veel tegemist.
Uus
aasta toob õpetajatele koolituse „Loovuse arendamine tehnoloogia
abil“. Saime HITSA-lt toetust ligi 3000 eurot robootikavahendite
soetamiseks. Seetõttu on uue aasta õppekavas kindlasti sees
eesmärgid, arengud programmeerimise vallas. Tundub põnev?
Suvekuud
toovad uuenduskuuri saalile ja üldkoridorile, kus
vahetatakseküttetorustik ja radiaatorid. Koostöö valla asutustega
toimib. Ja seegi on edasiviiv märk, et asutuse juhtidel oli võimalus
vaadata tagasi asutuse aastale, enda tegevustele ning arenguid koos
oma otseste juhtidega ühises vestluses planeerida.
Kooli
saadame sel aastal 10 last ja uusi kasvandikke on sõimerühma
avalduste järgi juba tulemas 13.
2.
juunil osalesime
rahvatantsuringi lastega õpetajate Helle Astok ja Lidia Org
juhendamisel mudilaste laulu- ja tantsupäeval Toilas. Ja meie
lasteaiast lausa neljal töötajal on õnn ja rõõm Kiiguri
koosseisus suvisel tantsupeol kaasa lüüa!
Ilusat
suve!
Julie
Laur
direktor
No comments:
Post a Comment