Thursday, June 13, 2019

Noortelaager Hispaanias

Kahel kevadel toimus Kirderanniku Koostöökogu projekti raames noortelaager Hispaanias, Kataloonias. Korraldajaks oli Heigo Põld (Spordiklubi XT-SPORT). Projektis osalesid Toila Gümnaasiumi, Kohtla-Nõmme Kooli ja Jõhvi Põhikooli õpilased. Laager toimus 23. aprillist - 2. maini ning elukohaks oli meil kuurortlinn Cambrils. Selle aasta laagris osalesid Toila Gümnaasiumist Marleen Palts, Rando Dehterev, Toomas Matt, Krete Oja ja Paula Sternhof ning Kohtla-Nõmme Koolist Kelin Andrei, Anna Anastassija Litnjantšik, Aleksandra Gorban, Triin Peenema, Birgit Carol Poom, Elisabet Laar ja õpetaja Imbi Tito. See ei olnud puhkelaager, vaid laager täis põnevaid tegemisi ning raskuste ületamisi. Läbi erinevate tegevuste õpiti üksteisega arvestama, meeskonnatööd ja orienteerumist. Silmas tuli pidada ütlust: “Mere ja mägedega nalja ei tehta ehk tark ei torma”. Matkad lummavates mägedes ja kaljukoobastes panid proovile noorte vastupidavuse, julguse, osavuse ja koostöö. Seiklesime Barcelonas ja Tarragonas, käisime avastamas Kataloonia ja Hispaania ühte kuulsamat ja kaunimat kohta Siurana-t. VallutasimeMontserrat’i mäe kõrgeima tipu Sant Jeromi (1236 m).  Nii mõnelgi esines matkadel eneseületusi, kuid kõik noored olid väga tublid.
Muljed läbi laagriliste silmade …
“Jõudsime laagris oldud aja jooksul väga palju teha: ronida erineva raskusastmega mägedes, käia Barcelonas, kus nägime mitmeid vaatamisväärsusi ja sai palju seigelda. Huvitavad olid ka orienteerumised meie sealses kodulinnas ja Tarragonas. Õhtuti toimusid tulised pallilahingud mererannas. Reis oli väga huvitav ja vahva, tutvusime uute inimestega ja õppisime paremini tundma neid, keda juba teadsime. Ma olen väga õnnelik, et sain selles laagris osaleda”.
Rando Dehterev, Toila Gümnaasiumi 8a klass

“Kui mulle pakuti võimalust sellest projektist osa võtta, siis alguses kahtlesin, aga kui nüüd tagantjärele mõelda, siis ma oleksin kohtutavalt kahetsenud, kui poleks läinud.
Mägedes matkamised olid kindlasti selle reisi tipphetked- need olid rasked ja pingutusnõudevad, aga vaated tipust ja mõte, et suutsid jõuda nii kõrgele - see oli midagi erakordset. Päevad olid meil huvitavalt sisustatud: matkad erinevates mägedes, linnaorienteerumised Tarragonas ja Cambrilsis, tutvumine Barcelona vaatamisväärsustega ja õhtused ühised pallilahingud- ülilahe! Võttes selle kõik kokku, olen ääretult tänulik selle võimaluse eest ja leidsin endale veel ühe huvi- mägimatkamise”.
Marleen Palts, Toila Gümnaasiumi 8b klass

Hispaania projekt on lõppenud, aga mitmeid huvitavaid tegevusi on plaanis veelgi, nt. Tanel Leisalu juhendamisel seiklusmatk koos ranniku koristamisega Ontikast-Toilani. Kõik on oodatud!