Wednesday, June 3, 2020

Suvi toob kaasa muudatused kirjade saatmisel ja uued võimalused postiteenuste kasutamiseks


Postiteenus peab käima ajaga kaasas ja seega toob suve algus kaasa mõned muudatused postiteenuste osutamises. Alates 31. maist muutus kirja saatmise hind ja see tähendab, et kirja saates tuleb ümbrikule kleepida varasemast suurema summa eest marke. Oluline uuendus on aga see, et eesti-siseste kirjade saatmiseks tekib kaks erinevat teenust: kiri ja ekspresskiri.
Kiri, mille saatmise hind on 90 senti, viiakse kohale üleandmisele järgneval kolmandal tööpäeval. Seega, kui kirja kohalejõudmise täpne päev pole oluline (näiteks meeleolupostkaardi saatmisel) või seda saab pikemalt ette plaaneerida (näiteks sünnipäevatervituste teelepanekul), saab kasutada soodsamat teenust.
Ekspresskiri toimetatakse kohale üleandmisele järgneval tööpäeval. Ekspresskirja saatmiseks on eriline oranž ümbrik, millel on tähistus „Ekspresskiri“ ja see maksab 1,50 eurot.  Ekspresskirja ümbrikule ei ole vaja enam marki peale kleepida, sest mark on juba ümbriku hinna sees.
Kirja postitades tuleb jälgida ka kirjakasti tühjendamise aega, sest kiri on üle antud alles siis, kui toimub kirjakasti tühjendamine. Seega, kui kiri pannakse kirjakasti näiteks õhtul pärast kirjakasti tühjendamist, siis läheb kiri teele järgmise tühjendamise ajal. Kirjakastide tühjendamise ajad on märgitud kirjakastidele, samuti on need leitavad kirjakastide registrist Omniva kodulehel.
Välismaale kirja saatmisel ei pea enam mõtlema, kui palju konkreetsesse riiki kirja saatmine maksab. Kõikidesse riikidesse saatmiseks kehtib alates 31. maist ülemaailmselt hind 1,90 eurot, mis muudab selle teenuse kasutamise lihtsamaks.
Senised margid kehtivad edasi, kuid neile tuleb lisada täiendavas vääringus marke, et markide maksumus vastaks kirja saatmise uuele hinnale. Uued postmargid ning lisamargid vääringus 5 või 25 senti, mida saab kleepida vana hinnaga postmarkidele juurde, on müügil postkontorites ja postipunktides. Samuti saab neid mugavalt ja kontaktivabalt tellida ka Omniva e-poest ja kaup tuuakse otse kodusesse postkasti.
Margid-ümbrikud kirjakandja käest
Lisaks pakub Eesti Post kõigile maapiirkondade elanikele ka võimalust kasutada postiteenust kodus või töö juures. Selleks saab veebikeskkonna omniva.ee/kirjakandja vahendusel või telefoni teel kutsuda enda juurde kirjakandja, kes pakub kõiki postkontori teenuseid.
Veebilehe kaudu saab märkida, milliseid postkontori teenuseid soovite oma koduuksel täpselt kasutada. Kirjakandja saab müüa marke, tuua kohale pakke või panna teie eest kirjad teele. Samuti saab kirjakandja vahendusel tasuda oma arveid või võtta vastu pakke. Kui inimene asub postkontorile lähemal kui 5 kilomeetrit, siis on teenustel täiendav tasu.
Eriolukord on Eestis küll lõppenud, kuid ettevaatust tuleb jätkuvalt säilitada. Praeguses olukorras kasutavad kirjakandjad kindaid ning desovahendeid ning teenust osutatakse võimalusel vabas õhus, vajadusel ka kortermaja koridoris. Kliendi eluruumidesse kirjakandja ei sisene. Teenuse osutamisel hoiab kirjakandja 2 meetrist vahemaad, asetades üleantavad kaubad või saadetised sobivale pinnale ja eemaldudes vastavasse kaugusesse.

Anette Lõhmus
Omniva kommunikatsiooni- ja turundusspetsialist



No comments:

Post a Comment