Kui
eelmises valla lehes kirjutasin: “Ma
ei tea, kas valla lehe ilmudes oleme me juba koolis või ikka
koduõppel,…”, siis nüüd, kuu aega hiljem, saame tõdeda, et
see jätkub endiselt.
Tänaseks,
kui on kodus õpitud juba üle kuu aja, võib öelda, et õppe vorm
on paika loksunud. Kui algul oli palju segadust ja teadmatust, et
milliseid abistavaid keskkondi õppes kasutada (Hitsa,
Haridustehnoloogide Liit ja Facebooki ainegrupid raputasid neid nagu
varrukast), siis tänaseks on iga õpetaja konkreetse klassiga
parimad toimivad lahendused leidnud. Ka õpilased on tunnistanud, et
algul "õpetajad pingutasid üle ja raske oli orienteeruda, mida
vaja alla laadida ja kuhu vaja konto teha". Õpetajadki on
tunnistanud, et esialgu valitses justkui segadus ja taheti kõike
teha parimal moel, sest loodeti kahe nädala pärast kooli saada ja
seal planeeritut jätkata.
Vahetult
enne vaheajale minekut toimus Toila ja Kohtla-Nõmme õpetajate ühine
koosolek “Zoomi-ruumis"
(sõna Zoom
on vist küll kõigile, kes koduõppel ja -kontoris, teada).
Arutasime ainegruppides, kuidas on läinud, mida huvitavat on
internetist õpetusele abiks leitud, jagasime üksteisega kogemusi.
Tore oli tõdeda, et mõned aineõpetajad olid kohe distantsõppe
alguses asunud koostööd tegema. Koosolekust sündis kokkuvõte,
millele pääseb igaüks ligi, kui on soov oma tööd viimasel
õppeperioodil täiustada. Mõlemas koolis toimuvad iganädalased
Zoomi-koosolekud,
Toilas lisaks ka igapäevased Zoomi-kohvivahetunnid
– kõik ikka selleks, et üksteist abistada.
Väga
suure lisakoormuse on saanud sellel perioodil muidugi vanemad.
Nooremate laste puhul on vaja koos õppida ja aidata neil internetis
õigetesse keskondadesse sisse saada ja aidata õpetajatele töid
edastada. On vanemaid, kes lähevad hommikuti tavapäraselt tööle
ja lapsed jäävad “pealeloetud sõnadega" koju kooliasju
korraldama ja on vanemaid, kes ise kodukontorisse aheldatuna peavad
hakkama saama nii oma töö kui lapse juhendamisega kooliasjades.
Sügav
tänukummardus kooli poolt kõikide laste vanematele – jõudu teile
selles töös, sest distantsõpe jätkub…
Aga
mida arvavad õpilased ise kogu sellest kodus õppimisest? Jagan
lugejatega mõnede õpilaste mõtteid.
“Distantsõpe
on minu jaoks edenenud hästi. Enamus ainetes saan normaalselt
hakkama ning probleeme ei teki. Mõnikord on matemaatikas küll
probleem, et ei saa teemast 100%, kuna ei saa sellele loogikale
pihta, mida õpetaja tahvli ees välja tuua oskab. Sellegi poolest
saavad kõik asjad tehtud. Mõnel juhul on juhtunud, et Opiqu
ülesanne jääb tähtajaks esitamata, sest ülesanded ise on tehtud,
aga ununeb "esita" nupp. Loodan, et karantiin hakkab juba
lõpupoole saama, kuid inimeste tervise arvelt ei tohi nurki
lõigata!" (Henri Markus, 8. kl)
“Distantsõpe
tuli küllaltki ootamatult. Alguses mõtlesin, et kuidas see õppimine
hakkab minema. Aga ma muretsesin asjatult, sest tegelikult läheb mul
väga hästi. Minu ema on ka õpetaja, seega on ta alati kodus ja
saab mind vajadusel natuke juhendada. Suurte tööde tegemist peab
ema rohkem meelde tuletama, sest ilmad on olnud ilusad. Olen palju
õues olnud ning rattaga pole ma kunagi nii palju nädala peale kokku
sõitnud (185 km). Hea on see, et saan kauem magada ja mul on rohkem
vaba aega, mida saan ise planeerida. Halb on see, et sõpru ei näe
ja muusikakooli veebitunnid pole nii head kui muidu. Kui sõpru näeks
ja muusikakoolis saaks käia, siis võiks kodus õppida küll.”
(Märten, 4. kl)
“Minu
päevaplaan näeb välja selline: kui ma hommikul ärkan, hakkan
suhteliselt kohe õppima, siis peale paari tundi õppimist ma söön
ja kui mul on õpitud, siis tegelen enda asjadega edasi. Mind on
kõige rohkem aidanud klassikaaslased ja vanemad sõbrad. Koduõppel
meeldib mulle see kõige rohkem, et saan rahulikult teha õppimisi ja
veel otsida infot muudest allikatest kui ainult õpikust.” (Mia, 7.
kl)
“Minu
esimene koduõppenädal möödus suhteliselt rahulikult. Ärkasin
hommikuti kell 8 või 9. Sõin kiire hommikusöögi, et alustada
tööde tegemist. Alustasin kergematest ainetest nagu matemaatikast,
eesti keelest ja loodusõpetusest. Eriti meeldis mulle kui õpetaja
lisas 10Monkeys.
Mulle meeldib neid ülesandeid lahendada, sest need on toredad ja
lõbusad. Mulle meeldib ka Opiqu
ülesandeid lahendada nii matemaatikas kui ka teistes õppeainetes.
Autot meisterdada oli ka tore. Peale õppimist läksin õue
natukeseks koertega mängima või ühe koeraga jalutama. Käisime ka
emmega pargis jalutamas ning mängisime aias tennist ja sulgpalli.
Toas mängime erinevaid lauamänge. Mulle meeldib küll koduõppel
olla, kuid koolis on toredam, kuna näen sõpru ja oma lemmikõpetajat
– meie klassijuhatajat.” (Hanna-Teele, 3. kl)
“Praegune
olukord on meie kõigi jaoks uus, kohanemine distantsõppega oli
keeruline ja pikaajaline, aga lõpuks harjub kõigega ning üldjoontes
on see hea võimalus õppida iseseisvalt ja enda tempos. Distantsõppe
puhul meeldibki just see, et saan teadmised omandada iseseisvalt ning
endale sobival viisil ja keskkonnas. Negatiivne on see, et koormus
võrreldes tavaõppega on suurem ja teemade läbitöötamine võib
osutuda keerukaks. Alustan õppimisega üheksa paiku ning lõpetan
tavaliselt kell neli pärast lõunat. Sinna vahele jääb veel
lõunapaus, kus olen õues, tegelen meelistegevustega (nt loen, teen
sporti). Ma õpin iseseisvalt ning kui läheb abi vaja, küsin nõu
klassikaaslastelt või õpetajalt. Puudust tunnen sõpradest ja
vanavanematest, aga küll millalgi näeme. Sellegi poolest on need
nädalad möödunud hästi ning saan kõigega ilusti hakkama.”
(Marleen, 9. kl)
Selle
kooliaasta teises pooles on paljugi teistmoodi – õpilased saavad
koolilõuna asemel koolist soovi korral toidupaki; koolimajja on asja
vähestel; nädala lõpus loeme kokku õpilased, kes distantsõppes
osalenud pole nn “kadunud õpilased”; üleminekueksamid jäävad
ära; põhikoolilõpetajad ei pea tegema lõpueksameid;
gümnaasiumieksamitega on aprilli lõpus ikka veel palju segadust;
lõpuaktusi senisel moel korraldada ei tohi…
Aga
tore on see, et igasugused piirangud panevad inimesed loovamalt
mõtlema ja ka koolirahval on mõtteid, kuidas kooliaasta lõpus
tubli töö tegijaid tänada. Ja mida uut ning innovaatilist kaasa
võtta sellest aastast järgnevatesse õppeaastatesse.
Õpilaste
abiga pani loo kokku
Merike
Lepsalu
Tere ja Tere tulemast Spotcapi ülemaailmsetesse laenuteenustesse. Minu nimi on Claudia Klein, olen laenuandja ja ka laenukonsultant.
ReplyDeleteKas vajate rahalist tugevdamist? kas vajate laenu erinevatel eesmärkidel? Kui vastus on jaatav, soovitan teil pöörduda minu ettevõtte poole | spotcapglobalservices@gmail.com | või kirjuta meile WhatsApp: +4915758108767 | ja teie kontol on laen 24 tunni jooksul, kuna pakume suurepäraseid laenuteenuseid kogu maailmas.
Pakume igasuguseid laenuteenuseid (eralaen, ärilaen ja palju muud), pakume nii pika- kui ka lühiajalisi laene ning lisaks saate laenata kuni 15 miljonit eurot. Minu ettevõte aitab teil mitmesuguste laenutoodete abil saavutada mitmesuguseid eesmärke.
Me teame, et õigustatud laenu saamine on alati olnud tohutu probleem Üksikisikute jaoks, kellel on rahalisi probleeme ja kes vajavad selle lahendamist, on paljudel inimestel kõrgete intresside tõttu nii keeruline omakapitalilaenu saada kohalikest pankadest või muudest finantseerimisasutustest. määr, ebapiisav tagatis, võla ja sissetuleku suhe, madal krediidiskoor või muud põhjused.
Enam pole ooteaegu ega stressirohkeid pangavisiite. Meie teenus on saadaval ööpäevaringselt - saate laenu ja teha tehinguid igal ajal ja igal pool, kus seda vajate.
Pakume 24-tunnist maailmatasemel laenuteenust. Päringutele / küsimustele? - Saada e-kiri aadressile | spotcapglobalservices@gmail.com | või kirjuta meile WhatsApp: +4915758108767 | & Saate vastuse hetkega.
Teie pere, sõbrad ja kolleegid ei pea teadma, et teil on vähe raha, lihtsalt kirjutage meile ja saate laenu.
Teie rahaline vabadus on teie kätes!