Tuesday, November 12, 2019

Saame tuttavaks!



Toila Vallavalitsuses on kaks uut töötajat, kellega saame täna lähemalt tuttavaks.

Kes Sa oled ja kust tuled?
Olen Signe Müür ja elan Voka alevikus.

Öeldakse, et me kõik tuleme lapsepõlvest. Kus möödus Sinu lapsepõlv ja mida Sa sealt kaasa oled saanud?
Lapsepõlvele mõeldes tulevad esile märksõnad – suur vend ja väikevend, Keila vanaema, lambalihaga värskekapsasupp, ümber tikripõõsaste patseerivad pardid ja kõrvahargid, Keila lasteaed, Puškini park ja jõgi, märtsikuu lund täis kummikud ning paiselehe õied. Elva-Peedu vanaisa, mustikasupp, nätsked kuivatatud õunad padjapüüris, Elva jõe taimede ja vee lõhn ning kaldavees ukerdavad puruvanad, varahommikused seenelkäigud Vapramäe metsas. Hiljem spordilaagrid, majandi töö-ja puhkelaagrid, perega suvepuhkused Võsul, Kuradisaar ja Käsmu.
Minu lapsepõlv möödus tegusate inimeste keskel, meil lastel olid oma tegemised ning teadmine, et heatahtlikud täiskasvanud on lähedal.
 Kelleks tahtsid lapsepõlves saada?
Suuri unistusi eriliseks saada ei olnud.
Kus oled õppinud? Miks valisid just selle eriala?
Õppisin Tallinna 3. Keskkoolis. Jäneda sovhoostehnikumis lõpetasin agronoom- maastikukujundaja eriala. Et muutunud ajaga kursis olla lõpetasin uue sajandi alguses Kohtla-Järve Polütehnikumi (Virumaa Kolledži eelkäija) ärikorralduse õppe. Lisaks mitmed koolitused, mida nimetatakse elukestvaks õppeks.
Maastikukujunduse eriala tundus põnev ja õppides saingi palju praktilisi oskusi ja teadmisi.
Kus Sa oled varem töötanud?
On olnud õnn töötada mitmes erinevas eluvadkonnas. Müügiesindajana töötasin seitse aastat, seejärel töötasin ehitusfirmas, kus sain kaheksa aastat teha väga erinevaid töid alates haljastusest kuni tööohutuse järelvalveni,viimased kolm aastat olin Leader tegevusgrupi assistent-meetmespetsialist.
Kui valmis oled muutusteks – uuteks kohtadeks, uuteks inimesteks?
Tööalased muutused, uued olukorrad ja inimesed on aegajalt vajalikud. Mõned maamärgid peavad siiski olema.
Mis on Sinu jaoks elus tähtis?
Ühel õnnitluskaardil oli kirjas, et rõõm on rikkus, mis ei paista silma aga siiski soojendab maailma. See mõte sobib hästi igal hommikul lugemiseks.
Mis teeb tuju heaks?
Tuju teeb heaks mõnus ilm, puudega köetud saun, minu armas pere ja sõbrad.
Hobid? Meelistegevus vabal ajal? Kuidas Sa puhkad?
Vabal ajal tegelen hobi-aiandusega. Õhtuti viib koer jalutuskäigule. Vahetevahel meeldib kontserdil või kinos käia.
Mida hindad inimestes? Elus üldse?
Inimestele ei peakski hinnanguid andma, vahest hindama ennast nende hulgas. Hästi tunnen ennast positiivsete, sõbralike inimeste hulgas. Elu on põnev seetõttu, et on väga paindlik ja muutub koos inimesega.
Kuidas Sa Toilasse tööle sattusid? Milliste valdkondadega Sa tegeled?
Osalesin Toila Vallavalitsuse tööpakkumise konkursil vallavara- ja heakorraspetsialisti ametikohale. Valdkonnaks ongi Toila valla asulate heakorratööde ja vallavaraga seotud toimingute korraldamine. Lisaks Toila valla kalmistute haldamine, raielubade väljastamine.
Milliste küsimustega võivad vallaelanikud Sinu poole pöörduda?
Lisaks ametiülesannetele oskan mõne hea nõuande koduaia kujundamiseks anda.
Millised on muljed peale esimesi töökuid?
Olen uuel ametikohal kolm kuud tegutsenud ja muljed on head. Kolleegid on abivalmis ja vallaelanikud heatahtlikud.
Kui saaksid esitada kolm soovi kuldkalakesele, siis mis need oleks?
Kuldkalake hoidku tervist, peret ja Eestimaad!
Aitäh!


Kes Sa oled ja kust tuled?
Nimeks on vanemad mulle andnud Hannes Lumiste ja sündinud olen siia maailma 1973. aastal. Elan Kaasikvälja külas, mis enne valdade ühinemist kuulus Kohtla valla territooriumile. Kuigi olen sündinud Kohtla-Järve linnas, on suurem osa minu teadlikust elust möödunud Kaasikväljal. Seega olen väga paikne inimene.

Öeldakse, et me kõik tuleme lapsepõlvest. Kus möödus Sinu lapsepõlv ja mida Sa sealt kaasa oled saanud?
Suuresti olen oma lapsepõlve veetnud samuti Kaasikväljal, ajal kui väikeloomapidamine oli paljudele toetavaks tegevuseks. Seepärast peeti ka meil ikka loomi, suviti tehti heina, talvel metsas küttepuid jne. Selle tulemusena olen lapsepõlvest saanud kaasa teadmise, et ilma tööta ei saavuta midagi.
Kelleks tahtsid lapsepõlves saada?
Ei ole vist eriti moodne öelda täna, aga mäletan ennast väiksena mängimas sõjaväelast. Mõnda aega olen olnud selle teemaga ka piirivalves töötades seotud.
Kus oled õppinud? Miks valisid just selle eriala?
Keskhariduse olen saanud Kohtla-Järve 1. Keskkoolis. Siis tekkis õppimistesse suurem vahe sisse, tuli ajateenistus ja töö piirivalves. Kõrgema hariduse omandamine jäi pooleli 2015. aastal. Õppisin Tartu Ülikooli Narva kolledžis kohaliku omavalitsuse korraldust. Plaan on asuda järgmisel aastal haridusteed lõpetama. Ehitust olen omandanud läbi praktilise kogemuse ja järjepideva täiendõppe.
Ehitus on lihtsalt tore ja käegakatsutava tulemusega tegevus!
Kus Sa oled varem töötanud?
Piirivalveametis, erinevates ehitusettevõtetes, kohalikes omavalitsustes, millest enamuse ajast endises Kohtla vallas.
Kui valmis oled muutusteks – uuteks kohtadeks, uuteks inimesteks?
Uuteks kohtadeks vist eriti mitte. Seda näitab arvatavasti ka minu väga paikne ning kodukohalähedane tegevus. Uuteks inimesteks, miks mitte. Ma usun, et suudan leida ühise keele ja rütmi erinevate inimestega.
Mis on Sinu jaoks elus tähtis?
Arvan, et minu väärtused on elus muutuvad olnud. Kui varem olin oluliselt rohkem tõstnud esile tööd, siis nüüd leian, et oma pere ja tervise arvelt lõivu maksta ei tasu.
Mis teeb tuju heaks?
Rõõmsad inimesed ümberringi.
Hobid? Meelistegevus vabal ajal? Kuidas Sa puhkad?
Konkreetseid hobisid ei ole või ehk ehitus ongi ka hobi. Kui on vaba aega, kulub see oma kodus ja lähedaste seltsis väga märkamatult. Sageli on puhkuseks vaja lihtsalt välja magada, aga ööpäevad on kuidagi lühikesed.
Mida hindad inimestes? Elus üldse?
Otsekohesust, ausust, sihikindlust. Ma võin kindlalt väita, et ootan enda kohta tagasisidet otseallikast, mitte tagaselja sosinaid. Luban, et ei solvu ka negatiivsete märkuste suhtes.
Kuidas Sa Toilasse tööle sattusid? Milliste valdkondadega Sa tegeled? Milliste küsimustega võivad vallaelanikud Sinu poole pöörduda?
Kuna olen selle valdkonnaga eelnevalt väga pikalt tegelenud, tundus Toila valla väljakutse huvitav. Olen alati tahtnud panustada oma kodukoha arengusse. Tegelen vallas põhiliselt ehitusküsimustega, sealhulgas ehitisregistriga ja ehituslike hangete tehniliste küsimustega. Samas löön jõudumööda kaasa ka valla teede, vee ja kanalisatsiooni küsimustes. Küsida võib kõike, aga eelpool loetletud teemad on kindlasti eelistatud.
Millised on muljed peale esimesi töökuid?
Ei ole viga midagi. Kolleegid tunduvad olevat toredad ja abivalmid. Loodetavasti saan olla kasulik ka Toila vallale
Kui saaksid esitada kolm soovi kuldkalakesele, siis mis need oleks?
Täna ja praegu soovin, et minu laps saaks korraliku hariduse, lähedased oleksid õnnelikud ning olgem kõik terved!

Aitäh!
Küsis Lea Rand
Fotod: Lea Rand



No comments:

Post a Comment