Tuesday, January 12, 2021

Abitaja – telefonipõhine nõustamis- ja suhtlemisteenus eakatele, üksikutele ja erivajadustega inimestele

 

Abitaja on telefonipõhine nõustamis- ja suhtlemisteenus eakatele ja erivajadustega inimestele. Teenus viib kokku abivajajad ja vabatahtlikud abistajad, et pakkuda ennast üksi tundvatele inimestele võimalust suhelda ja olla seeläbi paremini ühiskonda kaasatud. 

Meile võib helistada ja registreeruda üle Eesti olenemata inimese emakeelest. Anname endast parima, et kõik, kes suhtlemist rohkem oma ellu vajavad saavad  just neile kõige sobilikuma vestluspartneri. Nii nagu ei oma tähtsust, kus Eestimaa paigas asub abivajaja ei ole piiranguks ka vabatahtliku asukoht. Kogu meie teenus käib telefoni teel, seega on seda mugav kasutada  kõikjal ja kõigil.

Kuidas teenus toimib? Kes abi annavad ja suhtlevad? Abivajaja ja vabatahtlik registreerib end kodulehel https://www.abitaja.ee/abivajaja  või  https://www.abitaja.ee/vabatahtlik või telefonil 6500 650. Andmete põhjal tehakse taustakontroll. Abitaja koolitatud nõustaja teeb esmase vestluse nii abivajajaga kui ka vabatahtlikuga, et kokku leppida talle sobivaim aeg esimeseks vestluseks ja  anda  teada, kes on valitud tema vabatahtlikuks/abisaajaks ehk vestluspartneriks. Sobiva paari paneb kokku Abitaja töötaja oma kogemuse ja saadud info põhjal. (sobivad helistamise ajad, sugu, huvid, vanus jmt kriteeriumid). Kokkulepitud päeval ja kellaajal, mis on mõlemale osapoolele teada, helistab vabatahtlik talle edastatud unikaalsel telefoni numbril. See telefoni number ühendub abivajaja telefoniga ning tekib kõne. Antud telefoni number saab olema iga kord sama paari ühendav number. Iga kõne lõpus lepitakse kokku uus kõne aeg. Ajapikku kujuneb välja usalduslik nö telefoni sõprus. Kõned on konfidentsiaalsed ja puudub võimalus muutuda koormavaks ja kedagi häirima hakata. Isikud on teineteisele tuvastamatud. Kõned on salvestatud, et vajaduse korral poolte huve kaitsta. Sideteenused on kasutajatele tasuta. 

“Näen osakonnas tihti seda, et palju on üksikuid eakaid kellel, kas puuduvad lähedased või ei ole lähedastel aega eakat kuulata ning kui haiglas pöörab õde või hooldaja patsiendile tähelepanu ja kuulab ta ära, on inimene selle üle õnnelik ning tänulik. Arvan, et antud teenus on eakatele ja üksikutele inimestele väga vajalik, et inimesel oleks keegi kel oleks aega nende muresid või rõõme kellegagi jagada ja neid teinekord kasvõi ära kuulata.” Heive Unt, Ida-Tallinna Keskhaigla Ortopeediakeskuse õendusjuht.

 “Istun nädalate kaupa üksi, mul ei ole mitte kedagi.  Aga muidu on väga kena, et see päev on sisustatud – iga teisipäeva õhtuL 1-1,5 tundi jutustame. Temal on lapsed ja lapselapsed ja tore on kuulata neid tegemisi, minul seda ei ole...” Külli, teenusekasutaja.

Need on üksikud näited Abitaja teenuse tagasisidest.

Teenuse ja projekti kohta saab rohkem lugeda:

Abitaja koduleheküljelt www.abitaja.ee

Lisaküsimuste korral kirjutage info@abitaja.ee või helistage 56909217, mis on teenuse eestvedaja Sirli Haaviku isiklik number.

Sooviga suunata abivajaja või vabatahtlik abistaja registreerimisele, helistage 6500 650 või külastage www.abitaja.ee .

Abitaja teenust rahastatakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondi (ESF) projekti "Erivajadustega inimestele telefonipõhise nõustamis- ja suhtlemisteenuse väljaarendamine” kaudu.  Projektiga käivitatakse hooldatavatele nende üksilduse ja sotsiaalse eraldatuse leevendamiseks telefonipõhine info-, nõustamis- ja suhtluskanal, mis vähendab hooldajate hoolduskoormust ja suurendab nende tööturul osalemise võimalusi. 

Projekti viivad ellu Eesti Puuetega Inimeste Koda, Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet, Hiiumaa vald ja Surts Koolitus OÜ. 

 





No comments:

Post a Comment