Selleks, et postiteenuste kättesaadavust veel paremini tagada, toob Eesti Post postiteenused personaalse postiteenuse raames ka koju. Piirkondades, kus postiasutus asub kaugemal kui 5 km või kus kohalik postiasutus on ajutiselt suletud, on selline personaalne postiteenus kliendi jaoks tasuta, maksta tuleb vaid tellitud teenuse eest (näiteks postmargi ost või kirja ja paki saatmine).
Personaalse postiteenuse puhul osutatakse klientidele postiteenuseid kirjakandja vahendusel. Kirjakandja saab kliendi juures müüa postmarke, vormistada ajalehtede-ajakirjade tellimuse või panna kliendi eest kirjad ja pakid teele. Samuti saavad kirjakandja vahendusel kliendid tasuda oma arveid või võtta vastu pakke ja kirju.
Teenuse saamiseks tuleb Omniva kodulehel
täita
ankeet või helistada klienditeenindusse numbril
661 6616. Tellimuse vormistamisel tuleb märkida, mida soovitakse
kirjakandja abil teha, mis kuupäeval, kellaajal ning mis aadressil.
Seejärel võtab klienditeenindaja ühendust ja lepib kokku
teenindamise aja.
Kirjakandja kojutellimine on tasuta, maksta
tuleb ainult postiteenuste ja neile kehtestatud teenustasude eest.
Loomulikult kehtivad täpselt samad hinnad kui
postiasutustes.
Kirjakandja tuleb tellimust täitma üldjuhul
juba järgmisel tööpäeval, aga mitte rohkem kui 3 tööpäeva
jooksul. Kirjakandja tuleb koju või tööle tööpäeviti kell
8:00-16:00. Personaalne postiteenus on suunatud maapiirkondades
postiasutusest kaugemal elavatele inimestele ning eriti mugav neile,
kel ea, tervise või transpordi puudumise tõttu postiasutusse minek
raskendatud. Kirjakandja toob postiteenuse koju kätte!
Suur valik postmarke otse postkasti
Ka markide ostmiseks on kliendi jaoks postiasutuste kõrval olemas mugavam lahendus. Selleks ei pea kodust lahkumagi – postmarke saab osta otse e-poest ja lasta tuua need otse oma postkasti. E-poest leiab suurima postmarkide valiku ning markide postkasti tellimine maksab 0,90€, marke pakiautomaati tellides on teenustasu 2,46€. Lisaks postmarkidele on e-poest võimalik soetada ka kirjasaatmiseks vajalikke ümbrikuid, postkaarte ja muud postikaupa.
Kirjakastid leiad nüüd kaardilt
Kui postmargid ja ümbrikud käes, siis
on kirja teelepanemiseks mitu võimalust. Kirja saab postitada
kirjakasti kaudu, üle anda postiasutuses või samamoodi kodus
kirjakandja vahendusel. Alates selle aasta suvest on kõik
kirjakastid ja tühjendusajad märgitud ka kaardile.
Kokku on neid Eestis ligi poolteist tuhat. Kaardirakendus võimaldab
kliendil erinevate linnukeste märkimisel vaadata, kas ainult
pakiautomaatide, kirjakastide, postkontorite ja postipunktide või
kõigi ligipääsupunktide asukohti korraga.
Kirjakastid
on oranzi värvi ja leitavad kõigis populaarseimates
kogunemiskohtades Eestis. Kirjakasti kaudu saab postitada lihtkirju
nii Eestisse kui ka mujale maailma.
Alates 15. oktoobrist muutusid kõikide kirjakastide tühjendamisajad kliendi jaoks lihtsamaks ja loogilisemaks. Kõikides linnades tühjendatakse kirjakaste edaspidi esmaspäevast reedeni kell 9:00 ja väljaspool linnasid esmaspäeval, kolmapäeval ja reedel kell 8:00. Nii teavad kliendid paremini arvestada kirjakasti tühjendusajaga ilma, et tuleks iga erineva kirjakasti puhul tühjendusaega üle kontrollida. Erandiks tühjendusaegade puhul on väikesaared, sest nende tühjendamisel sõltub postikanne praamiliiklusest.
Kirja postitades tuleb kliendil
jälgida ka kirjakasti tühjendamise aega, sest kiri on üle antud
alles siis, kui toimub kirjakasti tühjendamine. Seega, kui kiri
pannakse kirjakasti näiteks õhtul pärast kirjakasti tühjendamist,
siis läheb kiri teele järgmise tühjendamise ajal. Kirjakastide
tühjendamise ajad on märgitud kirjakastidele, lisaks on need
leitavad ka veebikaardilt.
Mattias Kaiv
Meediasuhete juht
No comments:
Post a Comment